Om mezelf een doel te geven en mezelf uit te dagen heb ik me opgegeven voor 2 races, een mountainbike race op 22 juni en 13 juli doe ik mee aan de Grinduro in Schotland! Daar kijk ik erg naar uit. Dit is een 85 km "gravel" race waarvan 4 secties getimed worden. Ergens in de middenmoot finishen ben ik tevreden

Wat info over mezelf, 35 jaren jong, ben 198 cm lang, wel wat overgewicht maar niet veel. Fiets momenteel 1/2 keer per week en ga 1 keer per week hardlopen.
Ik wil graag een schema gaan opstellen richting de race op 22 juni en de juiste af en opbouw richting de race van 13 juli. Een doelstelling is ook om ongeveer 5 kg af te vallen. In Schotland zijn het veel hoogtemeters en afvallen zal zeker helpen.
Qua voeding kijk ik naar dit schema:
https://www.vifitsport.com/en/recovery- ... -endurance
Op dagen dat ik niet sport eet ik minder. Ik hou soms wel van een biertje of een wijntje maar dat wil ik de komende 2 maand tot een minimum beperken.
Werk 32 uur per week dus ik heb de tijd om meer te sporten, maar ik wil mezelf niet overbelasten.
Hebben jullie tips? Verdere vragen? Do's and Dont's? Alvast bedankt voor de reacties!!