Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Canyon Endurace AL 6.0 Disc headset

hashie
Forum-lid

hashie 21 apr 2019 13:27

Hoi allemaal,

Ik heb dus bovenstaande aluminium fiets van 2017 waarvan de balhoofdlagers versleten zijn en de topcap binnenin is gebroken door deze te hard aan te spannen.
Ik heb me al suf gezocht om vervanglagers incl headset te vinden. Heb Canyon gemailed maar ze willen niet zeggen welke lagers er in zitten, enkel dat ik deze bij hen kan laten vervangen. Ik zou het liefst kwaliteitslagers steken omdat de originele al na een paar maand begonnen te schuren. Zitten er nu in : Tange Sekei IS41, ondertussen op de nieuwe modellen vervangen door Acros AZX214. Iemand die weet welke kwalitatieve vervanging ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt!

bikerke
Forum-lid

bikerke 20 jul 2020 18:08

Weet er iemand welke Balhoofdlagers er in de canyon endurace al disc serie passen?
Dan kan ik deze reeds bestellen (tegen dat ik ze nodig heb) en moet ik mijn
balhoofd niet demonteren om ze te meten.

Jobo
Forum-lid

Jobo 20 jul 2020 21:11

Ik heb een endurace al6.0 uit 2016. Ervan uitgaande dat dit hetzelfde is heb ik van canyon onderstaand advies gekregen.

Deze lagers kunnen vervangen worden door Cane Creek 40 lagering in 41mm. Deze is beter afgedicht en de lagers zijn veel harder waardoor ze veel duurzamer zijn.

Mijn ervaring is idd dat de standaard lagees binnen 6maanden aan gort waren en deze zijn niet kapot te krijgen.

Plaats reactie