Keuze nieuwe wielset: Zonda of Hunt?
Beste forummers,
Ik heb recentelijk een Wilier 101SR frame gekocht, dat ik wil gaan opbouwen. Nu twijfel ik enorm over de wielen die ik voor deze fiets zal kopen.
Enerzijds rijd ik al enige jaren naar volle tevredenheid met Campagnolo Zonda wielen. Betrouwbaar en strak rijgedrag, en de nieuwste editie heeft een C17 veldbreedte.
Ik kijk ook regelmatig op Road.cc, en daar werd laatst de Hunt Race Aero wielset heel positief ontvangen. De wielset is licht, met een breder velgbed en heel goede naven. Ik lees er op NL fora echter heel weinig over. Zie https://www.huntbikewheels.com/collecti ... eep-22wide.
Qua prijs is de Hunt-set ca. € 50 duurder dan een Zonda-wielset.
Wat zijn jullie aanbevelingen?
Groet, Dennis
Ik heb recentelijk een Wilier 101SR frame gekocht, dat ik wil gaan opbouwen. Nu twijfel ik enorm over de wielen die ik voor deze fiets zal kopen.
Enerzijds rijd ik al enige jaren naar volle tevredenheid met Campagnolo Zonda wielen. Betrouwbaar en strak rijgedrag, en de nieuwste editie heeft een C17 veldbreedte.
Ik kijk ook regelmatig op Road.cc, en daar werd laatst de Hunt Race Aero wielset heel positief ontvangen. De wielset is licht, met een breder velgbed en heel goede naven. Ik lees er op NL fora echter heel weinig over. Zie https://www.huntbikewheels.com/collecti ... eep-22wide.
Qua prijs is de Hunt-set ca. € 50 duurder dan een Zonda-wielset.
Wat zijn jullie aanbevelingen?
Groet, Dennis
Dennis
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
In de laatste uitgave van Tour (nr4) staat een wielentest . De Hunts zijn niet door de remtest gekomen - complete wiel doormidden door de hitte. Ging wel om de hunt 50 wide aero versie .
De reviews van road.cc zijn niet erg grondig te noemen .
De reviews van road.cc zijn niet erg grondig te noemen .
Road.cc is meer een betaalde advertentie platform naar mijn idee. Ik heb zelden een negatieve recentie gezien daar. Maakt niet uit wat onder handen genomen wordt. Ik zou de artikelen daar met een korreltje zout nemen.
De Hunts krijgen wel lovende reacties op verschillende (Engelstalige) fora door gebruikers zelf.
Het kunnen bestaande onderdelen zijn, maar ze worden voor je gespaakt, je hebt garantie en hun klantenservice is heel goed lees je overal (wederom die fora).
Heb je die Zonda wielen al van een andere fiets en wil je eens iets anders? Koop die Hunts. Is het een miskoop voor jou, zet ze op marktplaats en rijd weer op je Zonda's en weet je voor jezelf wat je voortaan moet kopen.
De Hunts krijgen wel lovende reacties op verschillende (Engelstalige) fora door gebruikers zelf.
Het kunnen bestaande onderdelen zijn, maar ze worden voor je gespaakt, je hebt garantie en hun klantenservice is heel goed lees je overal (wederom die fora).
Heb je die Zonda wielen al van een andere fiets en wil je eens iets anders? Koop die Hunts. Is het een miskoop voor jou, zet ze op marktplaats en rijd weer op je Zonda's en weet je voor jezelf wat je voortaan moet kopen.
Hunt mag je 60 dagen testen. Stuur ze terug als ze je niet aanstaan. Ik heb een (ouder) paar zonda's staan en nu ook een paar hunt's (ander type wel).
Ze draaien beide vlot... Over wielen wordt er veel geschreven maar denk niet dat je je aan deze twee wielsets gaat miskopen. Vraag misschien eens na bij Hunt of je moet betalen als je ze naar daar moet opsturen voor garantie. Kan wel oplopen dan.
Road.cc is leuk om eens te lezen maar veel slechte reviews ga je daar niet vinden, en dan zeker niet over een Brits merk als Hunt
Ze draaien beide vlot... Over wielen wordt er veel geschreven maar denk niet dat je je aan deze twee wielsets gaat miskopen. Vraag misschien eens na bij Hunt of je moet betalen als je ze naar daar moet opsturen voor garantie. Kan wel oplopen dan.
Road.cc is leuk om eens te lezen maar veel slechte reviews ga je daar niet vinden, en dan zeker niet over een Brits merk als Hunt

Beste allemaal, bedankt voor jullie feedback. Gelet op de reacties lijken beide wielsets gelijkwaardig aan elkaar, terwijl ik eerlijk gezegd dacht dat de Hunt-set een verbetering zou zijn. In dat geval blijf ik denk ik bij de vertrouwde Zonda.
Groet, Dennis
Groet, Dennis
Dennis
goede keuze ! ik gebruik de Zonda als klimwiel en op het vlakke de Campa Bullet Ultra 50 , beide zijn topwielen , nog nooit iets mee voorgehad - bomproof .
ik heb trouwens in mijn winterfiets ( Ridley ) de Scirocco van 2003 , hebben ondertussen meer dan 50000km , afgezien van spaken eens terug op spanning zetten en de lagers 1x vervangen heb ik daar ook nog n ooit iets mee gehad .
ik heb trouwens in mijn winterfiets ( Ridley ) de Scirocco van 2003 , hebben ondertussen meer dan 50000km , afgezien van spaken eens terug op spanning zetten en de lagers 1x vervangen heb ik daar ook nog n ooit iets mee gehad .
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Beste allemaal,
Toch nog even mijn oude topic omhoog halen. Ik stond op het punt om de Zonda’s te bestellen, tot ik onderstaande aanbieding bij Mantel zag. Hoe verhoudt deze set zich tot Zonda?
Ik heb zelf geen ervaring met DT Swiss, maar weet dat het ook een gerenommeerd merk is, wiens naven vaak overgenomen worden. Qua gewicht ontlopen ze elkaar ook niet, qua looks neig ik meer naar Zonda. Hoe beoordelen jullie deze aanbieding?
Groet, Dennis
https://www.mantel.com/dt-swiss-pr-1600 ... NzdGFydDI=
Toch nog even mijn oude topic omhoog halen. Ik stond op het punt om de Zonda’s te bestellen, tot ik onderstaande aanbieding bij Mantel zag. Hoe verhoudt deze set zich tot Zonda?
Ik heb zelf geen ervaring met DT Swiss, maar weet dat het ook een gerenommeerd merk is, wiens naven vaak overgenomen worden. Qua gewicht ontlopen ze elkaar ook niet, qua looks neig ik meer naar Zonda. Hoe beoordelen jullie deze aanbieding?
Groet, Dennis
https://www.mantel.com/dt-swiss-pr-1600 ... NzdGFydDI=
Dennis
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
wat is je gewicht?
Website: https://www.maatwielen.nl
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
De Zonda's zijn beter,denk ik, maar het zijn eigenlijk wielen voor eenmalig gebruik. Wat minder praktische wielen.
Die DT Swiss wielen zijn meer standaard wielen met standaard onderdelen, Goedkoper in onderhoud. Praktische wielen.
Die DT Swiss wielen zijn meer standaard wielen met standaard onderdelen, Goedkoper in onderhoud. Praktische wielen.
Website: https://www.maatwielen.nl
@ Maatwielen: bedankt voor je reactie. Waarin zijn de Zonda’s dan precies beter? En in hoeverre is het tubeless ready aspect niet een pre voor de DT Swiss?
Dennis