Shimano Dura Ace C4o (wh-r9100)
Momenteel heb ik onder mijn fiets de Shimano dura ace c24 (wh-r9000) zitten. Ben er erg te reden mee maar zit te twijfelen of ik een extra setje voor de zomer erbij zal halen en de huidige als winter c.q. klimsetje te gebruiken.
Nu kan voor een leuke prijs een nieuw setje DA C40 (wh-r9100) overnemen. Nu is mijn vraag, is dit een logische aanschaf?
Uiteraard weet ik dat de velg iets hoger is, cosmetisch zal het zeker een verandering zijn. Deze zijn van carbon, volgens mij zonder aluminium velgrand.
Nu kan voor een leuke prijs een nieuw setje DA C40 (wh-r9100) overnemen. Nu is mijn vraag, is dit een logische aanschaf?
Uiteraard weet ik dat de velg iets hoger is, cosmetisch zal het zeker een verandering zijn. Deze zijn van carbon, volgens mij zonder aluminium velgrand.
Braun Beauty SL Dedacciai
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Voor zover ik mij kan herinneren hebben alle clincher versies van de carbon wielen bij Shimano een alu velgrand. Alleen de tube wielen zijn volledig carbon. Of dit bij de R9100 ook nog zo is weet ik niet zeker. Noodzaak voor zulke wielen is er voor de amateur vrijwel niet. Je kan ze kopen omdat je het mooi vind, of allerlei andere excuses proberen te verzinnen zoals we hier bijna allemaal doen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16831
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Is dat een logische aanschaf?
Waarom overweeg je een nieuwe wielset als je huidige nog voldoet?
Voor een mooie prijs en als het kan, doen.
Je leeft maar1 keer.
Waarom overweeg je een nieuwe wielset als je huidige nog voldoet?
Voor een mooie prijs en als het kan, doen.
Je leeft maar1 keer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
ik vind de c24 geen winterset. De zachte aluremrand rem je zo weg met slecht weer. C40 (wh9100) clincher is gewoon een gerebagded c35 (wh9000) qua velg. Wrs wel een nieuwe naaf, zeker qua looks.
Maar neemt niet weg dat de sets een mooie combinatie zijn! KOPEN.
Maar neemt niet weg dat de sets een mooie combinatie zijn! KOPEN.
Ik zit met een soortgelijke vraag. Mijn wh-r9100 c24 set wordt slechter. Veel putjes in de velgen waardoor veel lawaai/geschuur met remmen.
Nu kan ik een nieuwe set c24 kopen, de wielen rijden geweldig fijn! Maar voor iets minder koop ik een set C60 die 3-4x gebruikt is. Of ik koop nieuw Mavic Ksyrium Exalith voor hetzelfde geld. Qua gewicht vergelijkbaar, al is de C60 set wat zwaarder met ongeveer 200gram extra.
Wat te doen? Vertrouwd blijven bij de WH-R9100 C24, of toch Aero gaan met de C60? Of kiezen voor extra remkracht en de Exalith nemen?
Voor winter doeleinden heb ik nog een setje Mavic Aksium staan, zwaar maar onverwoestbaar.
Nu kan ik een nieuwe set c24 kopen, de wielen rijden geweldig fijn! Maar voor iets minder koop ik een set C60 die 3-4x gebruikt is. Of ik koop nieuw Mavic Ksyrium Exalith voor hetzelfde geld. Qua gewicht vergelijkbaar, al is de C60 set wat zwaarder met ongeveer 200gram extra.
Wat te doen? Vertrouwd blijven bij de WH-R9100 C24, of toch Aero gaan met de C60? Of kiezen voor extra remkracht en de Exalith nemen?
Voor winter doeleinden heb ik nog een setje Mavic Aksium staan, zwaar maar onverwoestbaar.
Dogma F
Qua kwaliteit is Shimano by far beter dan Mavic. zeker de spaak /nippel combinatie is bij Shimano 9/10 en bij Mavic 5/10 zeker in een winterse periode.
Ik heb pas een set prachtige Mavic Cosmic Carbon SLE met de Exalith remrand onder handen mogen nemen ivm een slagje in het wiel. Spaken zijn niet van rvs en gaan dus vast zitten / "roesten" in de nippel. Dit is erg vervelend, zeker als je nog wat wil afstellen. Spaken gaan torderen , en alleen een boel kruipolie en hoop lost het op.
Ook de naven van Shimano zijn imho een stuk beter door de cup/conus naven die goed af te stellen zijn. Ook de duurdere versies van Campagnolo gebruiken ze, en zijn onverwoestbaar.
Ik heb pas een set prachtige Mavic Cosmic Carbon SLE met de Exalith remrand onder handen mogen nemen ivm een slagje in het wiel. Spaken zijn niet van rvs en gaan dus vast zitten / "roesten" in de nippel. Dit is erg vervelend, zeker als je nog wat wil afstellen. Spaken gaan torderen , en alleen een boel kruipolie en hoop lost het op.
Ook de naven van Shimano zijn imho een stuk beter door de cup/conus naven die goed af te stellen zijn. Ook de duurdere versies van Campagnolo gebruiken ze, en zijn onverwoestbaar.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik rijd al jaren met de c40’s. Perfecte allround wielen. Ik vind ze fijner rijden dan de c24. Ik ben vrij zwaar (90kg) en vind de c24’s wat slap aanvoelen. De c40 heeft als nadeel dat ze vrij smal zijn. 28 inch banden monteren durf ik daarom niet aan.