walter- schreef: ↑20 jan 2019 23:40
De vraag is toch niet welke cassette dat je wil; de vraag is: welke trapfrequency wil je trappen en welke snelheid wil je aangenaam kunnen rijden.
Nadien komt de cassette vanzelf.
Nu lijkt het of het forum moet kiezen welke frequentie jij moet trappen en hoe rap jij moet rijden. Ik zou zeggen; kies dat zelf...
Welke cassette heeft trouwens je huidige fiets?
Walter
12-25 (met 53-39 vooraan), zie startpost
De theorie klopt wel, en iemand die rondjes met 25 km/u maakt zal wel een andere wens hebben dan iemand die 28-32 km/u rijdt. Maar de verschillen met deze cassettes zijn zo klein, dat je je trapfrequentie en snelheid toch wel kunt rijden.
95% in vlak noord holland --> geen grote schijven nodig en het liefst kleine staptjes.., dus 12-25. Al zal je met een 11-25 je ook geen buil vallen, behalve als je dan net steeds dat ene kransje achter mist die daar niet in zit per ongeluk.
Volgens mij maakt het in Noord Holland, voor de keuze van je cassette, ook betrekkelijk weinig uit of er voor een 50/34 of een 52/36 gemonteerd zit.
Ik zou eerder overwegen om de 36 te vervangen door een 39 (doe ik met de 34 in ieder geval wel), maar dat kan je altijd nog doen als blijkt dat de 36 niet zo schikt. Daar gaat een 11-25 ipv een 12-25, niets aan veranderen.