Het forum al even doorzocht maar niet direct dit probleem gevonden.
Ik heb een Ali speed en cadanssensor met Ant+.
M'n Garmin vindt de sensor zonder problemen.
Maar de snelheid is helemaal verkeerd. Als ik ca 30 rij geeft hij 10,4-11 als snelheid.
De afstand die ik zogezegd afleg is ook ca. 1:3 van de werkelijke afstand.
Ik heb de batterij al vervangen. Al ettelijke keren de sensor verwijderd uit de Garmin en opnieuw gekoppeld. Zonder resultaat.
De cadans wordt helemaal niet geregistreerd.
Helemaal op dezelfde manier geïnstalleerd als m'n Mio sensor dus daar zit het ook niet denk ik.
Klinkt dit iemand bekend?
Speed (en cadanssensor) geven verkeerde snelheid
-
hayes
-
hayes
Gebeurt normaal automatisch door Garmin.
Op m'n andere fiets gaat het helemaal goed.
Ik ga morgen eens testen of m'n oude Mio dezelfde snelheid toont.
Op m'n andere fiets gaat het helemaal goed.
Ik ga morgen eens testen of m'n oude Mio dezelfde snelheid toont.
-
hayes
't Is een Chineesje: https://nl.aliexpress.com/item/CooSpo-B ... 4c4dolecci
Ik heb het geïnstalleerd zoals m'n Mio en zoals het in de handleiding staat.
Op dergelijke manier:

Ik heb het geïnstalleerd zoals m'n Mio en zoals het in de handleiding staat.
Op dergelijke manier:

Hmz. De snelheden die hij geeft doen mij iig vermoeden dat op een of andere manier ergens de cadans voor wielomwentelingssnelheid wordt aangezien, gezien de aangegeven snelheid ongeveer 1/3 is van wat het hoort te zijn.
Geen antwoord op je vraag, maar ik heb zelf sensoren van Magene, ook de borstband. Wreed content van.
Geen antwoord op je vraag, maar ik heb zelf sensoren van Magene, ook de borstband. Wreed content van.
Laatst gewijzigd door scepticus op 16 dec 2018 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
hayes
Ik heb ze omgedraaid en nu inderdaad in orde.
Ik had hem geïnstalleerd zoals ik m'n Mio sensor. Die werkte perfect, ook in combinatie met de Garmin.
Na wat prutsen en beter uitlijnen, had ik plots wel een cadans waarde op de Garmin. En die was 230-240. Toen kon ik wel raden dat ik ze moest omdraaien.
Merci.
Mag dus slotje op.
Ik had hem geïnstalleerd zoals ik m'n Mio sensor. Die werkte perfect, ook in combinatie met de Garmin.
Na wat prutsen en beter uitlijnen, had ik plots wel een cadans waarde op de Garmin. En die was 230-240. Toen kon ik wel raden dat ik ze moest omdraaien.
Merci.
Mag dus slotje op.
Kan iemand me een advies geven voor een eenvoudig GPS apparaat dat route-aanwijzingen geeft met pijlen op het scherm, of liefst zelfs gesproken tekst?
Het is bedoeld om aan iemand mee te geven die niet heel erg in electronica thuis is. Ik zet zelf de tracks erin (kan zelf goochelen met GC, BC en MS), maar verder moet het simpel zijn. Dus instellen, op de fiets klikken en laten rijden.
thanks!
Het is bedoeld om aan iemand mee te geven die niet heel erg in electronica thuis is. Ik zet zelf de tracks erin (kan zelf goochelen met GC, BC en MS), maar verder moet het simpel zijn. Dus instellen, op de fiets klikken en laten rijden.
thanks!