Specialized toupe vergelijkbaar
Ik heb laatst een eindje (100km) gefietst op een tarmac uitgerust met een toupe zadel.
En dat zadel beviel best eigenlijk.
Zo goed dat ik eigenlijk een soortgelijke zadel zoek, maar dan niet van specialized aangezien ikzelf een Sensa giulia heb.
Weet iemand een ander merk vergelijkbaar?
En dat zadel beviel best eigenlijk.
Zo goed dat ik eigenlijk een soortgelijke zadel zoek, maar dan niet van specialized aangezien ikzelf een Sensa giulia heb.
Weet iemand een ander merk vergelijkbaar?
Is een naam belangrijker dan hoe je zit?
Ik rijd al jaren met een Toupe op een Klein. Dat je goed zit is het belangrijkste! Heb trouwens ook drie paar schoenen van de grote S staan. Ondanks dat ik het merk absoluut geen warm hart toedraag zijn de onderdelen wel spullen die erg goed zijn. Ik zou niet verder zoeken.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Let wel op een selle italia zit zeker niet hetzelfde als een specialized. Op een toupe zit ik goed, terwijl ik op een SI problemen krijg met schuurplekken.
De "Pro Falcon" is ook een mogelijkheid, ook in 143 verkrijgbaar.
Ben zelf een aantal jaren overgegaan van de Toupé naar deze Pro Falcon. Voelde voor mij vrijwel hetzelfde aan en kon er heel goed ook lange ritten mee maken (150+ km)
Ben zelf een aantal jaren overgegaan van de Toupé naar deze Pro Falcon. Voelde voor mij vrijwel hetzelfde aan en kon er heel goed ook lange ritten mee maken (150+ km)
-
- Forum-lid HC
Die Speci zat goed, geen risico nemen en een Speci Toupe monteren!
Op al m'n wegfietsen zit een Speci Romin zadel, voor mij het fijnste zadel.
Echter geen Specialized wegfiets, 2xScott en 1x Cervelo!
Op al m'n wegfietsen zit een Speci Romin zadel, voor mij het fijnste zadel.
Echter geen Specialized wegfiets, 2xScott en 1x Cervelo!