Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

We Ride Flanders 2019 (RVV voor wielertoeristen)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 nov 2018 15:27

De inschrijvingen zijn geopend, en mogelijk op moment van deze post (mail was van 13u20) al volzet.

Beste ,

Zaterdag 6 april 2019 wordt opnieuw één groot feest voor de wielertoerist! Eén dag voor de profs rijden 16.000 enthousiaste fietsers "hun" eigen Ronde van Vlaanderen. Afzien op de legendarische hellingen, "dokkeren" over bekende kasseistroken en genieten van een ongeziene ambiance.

Droom nu al weg van die laatste inspanning op de Oude Kwaremont en de Paterberg en dat ultieme zegegebaar op de aankomstlijn in Oudenaarde.

Schrijf je nu al in! Want ...

... er worden slechts 16.000 deelnemers toegelaten op het parcours.
... snel inschrijven loont. Hoe sneller je inschrijft, hoe voordeliger het tarief.
... Je hebt er de keuze uit 74, 139, 174 en 229km. De langste afstand vertrekt, net zoals bij de profs, vanuit Antwerpen en de andere drie tochten vanuit Oudenaarde.

Tarieven We Ride Flanders 2019.JPG
Ben jij op zoek naar dat tikkeltje meer tijdens We Ride Flanders? Wie geïnteresseerd is in een exclusiever aanbod kan deelnemen aan We Ride Flanders Hors Catégorie! aan de prijs van 130 Euro Excl BTW
Inschrijven
I know myself like no one else
Nothing to defend

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 07 nov 2018 16:52

Ik twijfel nog. Er hangt een apart sfeertje rond de Ronde vind ik. Je wordt aangemoedigd,overal voorrang op drukke punten. Waar je anders te maken hebt met anti-wielertoeristen is het dan de enige dag dat iedereen het goed vind dat ze even moeten wachten. Voordeel is ook dat als je éénmaal bent ingeschreven (lange afstand) je direct een doel hebt om voor te trainen. Begin april ben je dan direct in orde.

Nadelen zijn dan weer dat je in Antwerpen moet geraken en moet thuis geraken van Oudenaarde. Gevaarlijke toestanden op de steile kasseihellingen. Mensen die vlak voor of naast je vallen . Of vorig jaar veel gezien, mensen die boven komen op een helling en direct voet aan grond zetten met als gevolg dat je soms maar een doorgang had waar je nog net door kon.

Misschien dit jaar een kortere versie en de koppenberg gewoon links laten liggen (letterlijk). Scheelt al een hoop miserie.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 07 nov 2018 18:20

Klopt Zino, dit is een rit die heel veel toegevoegde waarde heeft. De sfeer, de aanmoedigen maken van deze dag een heel speciaal evenement. Echt een meerwaarde om hem op zaterdag te fietsen. En als je de lange afstand doet, heb je meer kans dat het minder stropt op Koppenberg, Paterberg en Kwaremont.

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 07 nov 2018 19:01

Ik heb mij zopas ingeschreven voor de 139km.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 nov 2018 20:16

Ik heb hem dit jaar gereden (de volledige), echt een aanrader. Ik was met de fiets naar de start in Antwerpen gereden (ik woon niet zo heel ver) en mijn vrouw is ons komen halen in Oudenaarde (afgesproken bij de McDo een stukje verder, geen file en nergens aanschuiven, een aanrader)

Enkel op de Koppenberg tevoet gestaan (en ook moeten wachten om erop te mogen), dat is ook te verwachten trouwens, niet druk om maken en gewoon genieten. Op alle andere bergjes gewoon vlot boven geraakt, op de Pater had een Engelsman beslist om in het midden van de weg ineens zonder reden te stoppen, nog juist langs hem geraakt zonder stoppen.

Qua sfeer echt de moeite, bijna een prof gevoel :D Zoveel beter dan Luik-Bastenaken-Luik die ik dit jaar ook heb gereden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 07 nov 2018 21:19

Net dezelfde ervaring gehad als TL@. Het was gewoon onmogelijk om de koppenberg op te rijden. Heb toen de 139 gereden.
Nu ingeschreven voor de 174.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 nov 2018 21:32

Ik heb dit jaar ook de grote gereden vanuit Antwerpen.
Koppenberg was inderdaad niet te doen door de drukke massa.
Het is wel achterlijk duur ...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 nov 2018 07:33

Maar je krijgt er wel een onvergetelijke ervaring voor terug (met gratis filmpjes op de bergjes, vond ik wel leuk)

Het is zeker niets voor elk jaar maar echt wel zijn geld waard (voor mij)
Afbeelding

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 08 nov 2018 12:22

Vorig jaar de 170km gedaan.
Voorheen de 74 km.

Wel druk (koppenberg te voet), maar verder heel aangenaam vanwege het volk langs de beklimmingen en ook continue fietsers rondom je.

Dit jaar doe ik het niet, ga mij eens wagen aan de Epic300

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 08 nov 2018 12:59

Enige reden waarom het zo druk was bij de koppenberg was omdat het zo vettig was. Door al de voertuigen die op en af gaan voor het organiseren van RVV wordt het daar spekglad met een beetje modder en de lichte regen de dag ervoor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 nov 2018 14:01

Heb net eens de prijs vergeleken die ik de vorige editie betaald heb voor "de achtervolgers"
59 + 10€ waarborg = 69€
Nu is het 65 + 10€ waarborg = 75€

Op één jaar tijd gewoon 6€ erbij, goed bezig geldwolven van Golazo ... :-(

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 nov 2018 15:33

Was vorig jaar uitverkocht, dus blijven ze de prijs opdrijven totdat het niet meer uitverkocht is :-(
Afbeelding

Plaats reactie