reserve wielen en schijf zit tegen remblokje
Onze zoon heeft een crosser met daarbij nu een reserve set wielen. Alleen bij het voorwiel komt de schijf tegen 1 kant van de blokjes en loopt daardoor aan. Het andere (regulier gebruikte wiel) heeft dat niet. Het zijn niet dezelfde merk wielen trouwens. Wat is nu het handigste?? Tijdens een wedstrijd nog ff snel ook nog de remmen aanpassen zit er niet in.. Wat kan ik nu nog doen?? Ideeën graag...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16816
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je 6-gaats remschijven hebt kan je de positie van beide remschijven hetzelfde maken, dat is een beetje werk maar dan is een wielwissel in de toekomst veel makkelijker.
Of je kan 1 wielset wegdoen en dezelfde wielset kopen als diegene welke je gaat bijhouden.
Of je kan 1 wielset wegdoen en dezelfde wielset kopen als diegene welke je gaat bijhouden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Met schijfremmen is het belangrijk om dezelfde naven te gebruiken (en hetzelfde type schijven) om dit soort dingen te vermijden.
Als het 6-gaats schijven zijn, kun je eventueel met spacers de schijf nog op dezelfde plaats krijgen, met center-lock kan dit niet.
Als het 6-gaats schijven zijn, kun je eventueel met spacers de schijf nog op dezelfde plaats krijgen, met center-lock kan dit niet.

Eerst kijken of de basics kloppen.
Kijk toch eens even voor de gein of die schijf niet 180 graden verkeerd om zit.
Als het een centerlock is dan kun je verkeerd om monteren en de schijf past tussen de blokken maar loopt dan idd aan één kant aan.
Het scheelt dus echt maar heel weinig. Vergelijk de twee wielen qua remschijf montage maar eens.
Het is mij en anderen gebeurd (ik weet zo snel het topic niet meer te vinden met kat op schoot en typende op een tablet)
Kijk toch eens even voor de gein of die schijf niet 180 graden verkeerd om zit.
Als het een centerlock is dan kun je verkeerd om monteren en de schijf past tussen de blokken maar loopt dan idd aan één kant aan.
Het scheelt dus echt maar heel weinig. Vergelijk de twee wielen qua remschijf montage maar eens.
Het is mij en anderen gebeurd (ik weet zo snel het topic niet meer te vinden met kat op schoot en typende op een tablet)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het zijn schijven die met 6 boutjes vast zitten. schijven zitten goed gemonteerd. daar kan het dus niet aan liggen. ik zal morgen eens kijken of we niet mini ringetjes hebben van 1mm dik. eens kijken of dat helpt. indien ja dan bestel ik zo'n spacer die Lcsmet hierboven plaatst.
Goed gemonteerd zegt me niks.
Als het dus 6 bolt schijven zijn dan zou je allereerst eens alle 6 boutjes los kunnen draaien en opnieuw vastdraaien in acht nemende dat je dat gelijkmatig doet dus telkens het tegenoverliggende boutje een beetje etc.
Zie de Parktool link:
https://www.parktool.com/blog/repair-he ... stallation
En de schijf kan natuurlijk lichtelijk gebogen zijn.
Als je het wiel heel rustig rondraait is de aanloop dan constant?
Als het dus 6 bolt schijven zijn dan zou je allereerst eens alle 6 boutjes los kunnen draaien en opnieuw vastdraaien in acht nemende dat je dat gelijkmatig doet dus telkens het tegenoverliggende boutje een beetje etc.
Zie de Parktool link:
https://www.parktool.com/blog/repair-he ... stallation
En de schijf kan natuurlijk lichtelijk gebogen zijn.
Als je het wiel heel rustig rondraait is de aanloop dan constant?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock