weet iemand of een AbsoluteBLACK Premium Line Oval 110*5 Kettingblad compatibel is met fsa gossamer trapstel en 11 sp of is deze enkel geschikt voor 10 sp
https://www.mantel.com/be/absoluteblack ... ettingblad
AbsoluteBLACK Premium Line Oval 110*5 Kettingblad
10v en 11v bladen zijn altijd compatible.
Over het FSA crankstel (trapstel is toch echt geen nederlands, dus ook niet in Vlaanderen) ben je weinig mededeelzaam, maar ik kan me niet voorstellen, waarom het niet zou passen.
Over het FSA crankstel (trapstel is toch echt geen nederlands, dus ook niet in Vlaanderen) ben je weinig mededeelzaam, maar ik kan me niet voorstellen, waarom het niet zou passen.
Crankstel staat al sinds 1953 in het groene boekje der Nederlandse Taal. Het woord Vlaams heb ik niet gebruikt.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Punt is dat als je iemand meent te corrigeren op taal, je dat wel correct moet doen.
Het begrip trapstel wordt in Vlaanderen algemeen gebruikt, ook in zuiderlijk Zeeland trouwens. Het duidt het geheel van componenten aan die het voorste deel van de aandrijflijn vormen. In dit geval dus correct gebruikt aangezien het crankstel slechts de traparmen en tandwielen behelst
Het begrip trapstel wordt in Vlaanderen algemeen gebruikt, ook in zuiderlijk Zeeland trouwens. Het duidt het geheel van componenten aan die het voorste deel van de aandrijflijn vormen. In dit geval dus correct gebruikt aangezien het crankstel slechts de traparmen en tandwielen behelst
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Die kettingbladen zijn 110BCD met 5 boutjes symmetrisch (afstand tussen alle boutjes is gelijk). De Gossamer heeft 110BCD met 4 boutjes asymmetrisch.
Oftewel, het gaat niet passen.
Oftewel, het gaat niet passen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
yep! hij is er in beide varianten: https://www.mantel.com/be/absoluteblack ... sjc3RhcnQz
Ik zou trouwens ook even de recensies goed lezen, bijv. deze punten:
Ik zou trouwens ook even de recensies goed lezen, bijv. deze punten:
Minpunten
Boltcover alleen voor aangeduide type cranckstel
Chain keeper nodig naast binnenblad
Niet alle uitvoeringen leverbaar bij Mantel
Geen beschrijving montage / afstelling derailleur
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind