Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voeding

katuut
Forum-lid

katuut 14 jun 2010 22:28

Hallo

ik ga de marmotte fietsen en ben aan het kijken waar ik het beste energie repen kan kopen.
Gels reageert erg op mijn maag maar de vaste voeding accepteer ik beter.

Graag tips/ reacties !

moustache
Forum-lid

moustache 14 jun 2010 22:32

Sinds een aantal maanden gebruik ik geen die-hard energie repen meer maar de yoghurt reep van Eat-Natural. Mocht ik toch een "echte" energiereep nemen dan ga ik voor SIS. Zowel de repen als de gels (wat ik geen echte gel vind) zijn top.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 jun 2010 22:35

Ja SIS is goed
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 jun 2010 00:17

Is je vraag waar je repen het beste kunt kopen of welke repen je het beste kunt kopen ?

Als het om 'welke' gaat, heb ik hier zelf meerdere keren goede ervaringen mee gehad in de marmotte .

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2010 00:54

katuut schreef:Hallo

ik ga de marmotte fietsen en ben aan het kijken waar ik het beste energie repen kan kopen.
Gels reageert erg op mijn maag maar de vaste voeding accepteer ik beter.
Graag tips/ reacties !

Welke gels heb je dan gehad? Er zit namelijk een wereld van verschil tussen sommige merken, neem bijv 3Action en AA drink. Van AA is de gel 2,5 keer zo geconcentreerd qua koolhydraten (en ook de smaak is veel sterker). 3Action en Born zijn mijn persoonlijke favorieten qua gels.
De repen van 3Action daarintegen zijn volledige waardeloos, 30 gram vet per 100 gram... Daarnaast smelten sommige ook nog eens boven de 20 graden.

De gelletjes van SIS vind ik te klein, het schiet gewoon niet op qua hoeveelheid koolhydraten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 15 jun 2010 01:18

Sportvoeding bestel ik altijd hier: http://activesportssupplies.nl/catalog/ ... p?cPath=21

Enige nadeel of een voordeel, boven de 50 euro geen verzendkosten.

lancer
Forum-lid

lancer 15 jun 2010 01:51

Moustache schreef:Sinds een aantal maanden gebruik ik geen die-hard energie repen meer maar de yoghurt reep van Eat-Natural. Mocht ik toch een "echte" energiereep nemen dan ga ik voor SIS. Zowel de repen als de gels (wat ik geen echte gel vind) zijn top.

SIS gels zijn top! Niet te zoet, goede verpakking en in te nemen zonder water. Wel zitten er minder suikers dus moet je er ongeveer 2 per uur innemen. In Engeland zijn ze ook tegen leuke prijzen verkrijgbaar.

De tropical repen van SIS bevielen echter een heel stuk minder. Er groot en taai waardoor je te lang aan het kauwen bent. Smaak was op zich wel goed.

michael2757
Forum-lid

michael2757 15 jun 2010 12:13

Gewoon kwalitatief gezonde voeding als,(het liefst biologisch) groentes,noten,vis,granen en fruit eten, en voldoende rust nemen. Al die zoete rotzooi als gelletjes reepjes e.d allemaal marketingtroep waarvan de toegevoegde waarde nooit is bewezen.
Ga toch fietsen...

niklas2
Forum-lid

niklas2 15 jun 2010 12:21

Michael2757 schreef:Gewoon kwalitatief gezonde voeding als,(het liefst biologisch) groentes,noten,vis,granen en fruit eten, en voldoende rust nemen. Al die zoete rotzooi als gelletjes reepjes e.d allemaal marketingtroep waarvan de toegevoegde waarde nooit is bewezen.

yep, en dek de tafel met linnen servetten en doe de kaarsjes aan.
Maar de vraag was wat te nemen tijdens de Marmotte; hetgeen jij beschrijft laat zich lastig meenemen tijdens een dergelijke lange tocht waar de tijd ook nog een rol speelt.

Ik heb wel goede ervaringen opgedaan met een bonte mix van verschillende repen en merken tijdens de afgelopen 3 Ballons. Verschil in samenstelling en smaak doet je veel minder snel de reepjes tegenstaan (hetgeen mij na een paar uren toch wel dreigt te gebeuren).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 15 jun 2010 12:23

ik heb een eigen receptje (van een kennis gekregen)..een cake met alleen maar vruchtensuikers van een tutti frutti mix. en ik kan je vertellen...het werkt als een tierelier..voor mij geen gelletjes of repen meer.

via PM wil ik gerust het recept mailen.

oja, hoe langer hij staat (max 3,5 weken) hoe lekkerder hij wordt.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2010 13:45

Cake lijkt me ook echt ideaal tijdens 't fietsen, zit je een pakje boter en een lading eieren naar binnen te werken...

@Michael, de renner die gelletjes bij 't avondeten naar binnen zit te werken moet ik nog tegen komen. Ik vind 't zelf maar niets om vis mee te nemen tijdens 't fietsen, op een warme dag gaat dat zo stinken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 15 jun 2010 13:55

2 eitjes over een hele cake is geen enkel probleem. zelfs zeer weinig ten opzicht van de normaal 5 a 6 eieren die je in een normale cake doet...en er komt in mijn recept geen enkel stukje boter in voor...Het enige waarom je cakedeeg hebt is om de vruchtensuikers bijelkaar te houden..de cakedeeg is ook minimaal
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Plaats reactie