Wat is er met mijn Conti GP II aan de hand?
Gisteren bandjes aan oppompen en viel me voor 2e keer iets op wat me erg verbaasd
Had al keer eerder gehad dat er een draad om mijn as van voorwiel was gewikkeld, maar dacht dat ik die ergens onderweg had opgepikt, maar nu was het weer het geval.
Bleken 2 losse draden te zijn; zie foto, maar ook nog 1 die uit mijn velg kwam gepiept.
En die kon k ook eruit trekken, tussen band en velg vandaag , zat nog stukje vast.
Dus drie draden met precies lengte omtrek wiel
Het is dus mijn Conti GP II die losse draden produceert.
Band is op ongeveer 2/3 van zijn std km's
Zegt iemand dit iets hoe dat kan ?
Raar toch?
Dank alvast voor je reactie
Had al keer eerder gehad dat er een draad om mijn as van voorwiel was gewikkeld, maar dacht dat ik die ergens onderweg had opgepikt, maar nu was het weer het geval.
Bleken 2 losse draden te zijn; zie foto, maar ook nog 1 die uit mijn velg kwam gepiept.
En die kon k ook eruit trekken, tussen band en velg vandaag , zat nog stukje vast.
Dus drie draden met precies lengte omtrek wiel
Het is dus mijn Conti GP II die losse draden produceert.
Band is op ongeveer 2/3 van zijn std km's
Zegt iemand dit iets hoe dat kan ?
Raar toch?
Dank alvast voor je reactie
- Infinito GB
- Forum-lid
Heb exact hetzelfde met mijn Conti's. Ook de GP4000 S2 25mm.
Banden blijven echter wel heel.
Banden blijven echter wel heel.
Ik heb dit ook gehad, alsmede een gescheurde hieldraad (ei in de band). Dit tot 2x toe. Het experiment Conti (na 10 jaar met anders te hebben gereden) was daarmee vrij snel weer over.
Erg overschatte band IMHO. Ook totaal geen bijzondere rij-eigenschappen, echt een band die nergens goed in is en ook nog eens snel vierkant wordt.
Erg overschatte band IMHO. Ook totaal geen bijzondere rij-eigenschappen, echt een band die nergens goed in is en ook nog eens snel vierkant wordt.
Laatst gewijzigd door havana op 29 aug 2018 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Swedish Chef
- Forum-lid
@Havana,
Even nieuwsgierig, op welke banden rijd jij het liefst?
Hier idem na een winterstop. Hebben hun tijd dan gehad. Behalve km's lijdt zo'n band ook van het hangen en niets doen. Gewoon vervangen door een nieuwe voordat hij nog meer schade aanricht aan je naaf. Kwestie van onderhoud. Ik ben al jaren dik tevreden met conti.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Snap die hele hype rondom Conti's ook niet zo goed. Hele volkstammen bestellen die dingen massaal, maar bij mij worden ze alleen maar vierkant, krijgen snel scheurtjes of net zoals TS vertonen ze losse draden. Qua grip, duurzaamheid en lekbestendigheid blinken ze ook niet uit. Met de GP2 serie hebben ze geen van die problemen opgelost (iets meer grip misschien).
Er zijn zoveel betere banden verkrijgbaar voor dezelfde prijs of goedkoper.
Er zijn zoveel betere banden verkrijgbaar voor dezelfde prijs of goedkoper.
Specialized S- Works Turbo op de ene wielset, Vredestein Senso Superiore op de ander.Swedish Chef schreef: ↑28 aug 2018 22:57 @Havana,
Maar ik heb ik ook Vittoria Rubino Pro gereden en die vond ik ook beter dan de Conti’s, terwijl ze met (destijds) 20€ ps ook nog aanzienlijk goedkoper waren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beetje overdreven imho. Een band overkomt niks van een paar maandjes niet gebruiken.
Dik tevreden met Conti is hetzelfde als zeggen dat een Dacia fantastisch is omdat je nooit in een echte auto hebt gereden
GP2 voldoet prima, maar niet meer dan dat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb ook mijn twijfels bij de conti's. Die ook al vaker geuit. Ik heb op een gegeven moment een heeeeeel slecht setje gehad. tig keer lek op <1000km en tot overmaat van ramp een kapotte zijwang, Ik ben erg tevreden over de Schwalbe one 28mm. En tegenwoordig rij ik op de vittoria corsa g+ omdat ik eens skinwalls wilde proberen. Qua rij eigenschappen en lekbestendigheid bevallen ze goed. Na 3000km is er van de groeven op de achterband helaas niets meer over. Dus ik moet nodig eens voor en achter wisselen.
HELAAS heb ik nog 2 setjes praktisch nieuwe GP2 4ks (1 setje zit op reserve wielset, andere gekregen van clubgenoot die 28mm niet passend krijgt op fiets). Dus ze mogen mij opnieuw gaan overtuigen. Gaan ze weer binnen no-time lek, dan ga ik dit jaar iets eerder over op de Cnti 4season en gaan beide setjes de kliko in.
HELAAS heb ik nog 2 setjes praktisch nieuwe GP2 4ks (1 setje zit op reserve wielset, andere gekregen van clubgenoot die 28mm niet passend krijgt op fiets). Dus ze mogen mij opnieuw gaan overtuigen. Gaan ze weer binnen no-time lek, dan ga ik dit jaar iets eerder over op de Cnti 4season en gaan beide setjes de kliko in.
Ik was toch steeds erg tevreden van de Conti's (al waren de originele GP4000S wel beter)
Ik heb er nu de S-Works opliggen (omdat die in de sale stonden) en die voelen iets soepeler (marginaal) en geven (in de regen) wel duidelijker meer grip.
Nog effe afwachten wat het zegt naar duurzaamheid. Als ze even lang heel blijven als de Conti's denk ik dat ik volgende keer terug deze neem (hopelijk slijten ze niet vierkant zoals de Conti's)
Het zou trouwens ook geen straf zijn om terug met de Conti's te rijden. Ze rijden nog steeds veel prettiger dan de Schwalbe, Michelin en Vredestein banden die ik ook geprobeerd heb.
Kleine opmerking: Het wil niet zeggen dat iemand met 60kg een band goed vind, dat iemand met 80kg (of meer) die ook goed gaat vinden, de rij-eigenschappen veranderen serieus wanneer er meer gewicht op en dus ook meer druk in de band komt.
Ik heb er nu de S-Works opliggen (omdat die in de sale stonden) en die voelen iets soepeler (marginaal) en geven (in de regen) wel duidelijker meer grip.
Nog effe afwachten wat het zegt naar duurzaamheid. Als ze even lang heel blijven als de Conti's denk ik dat ik volgende keer terug deze neem (hopelijk slijten ze niet vierkant zoals de Conti's)
Het zou trouwens ook geen straf zijn om terug met de Conti's te rijden. Ze rijden nog steeds veel prettiger dan de Schwalbe, Michelin en Vredestein banden die ik ook geprobeerd heb.
Kleine opmerking: Het wil niet zeggen dat iemand met 60kg een band goed vind, dat iemand met 80kg (of meer) die ook goed gaat vinden, de rij-eigenschappen veranderen serieus wanneer er meer gewicht op en dus ook meer druk in de band komt.