BRm 600 Boekelo - Sauerland
De laatste kans voor een lang brevet in Nederland met het oog op je Parijs-Brest-Parijs pre-kwalificatie!
Het 600 km brevet van Boekelo is het enige brevet vanuit deze startplek wat echt klimwerk in zich heeft. De ongeveer 4000 hoogtemeters bevinden zich hoofdzakelijk tussen 150 en 400 km. De eerste twee etappes zijn nagenoeg vlak met slechts een paar hobbels om er in te komen. Dan volgt de etappe die naar het hoogste punt van de route gaat: Winterberg. Laat je echter niet in de luren leggen. Ook al is het hoogste punt geweest, het meeste en zwaarste klimwerk moet nog komen. Pas ruim na controle C5 begint het (veelal vals plat) dalen met in Oelde de laatste controle. Onderweg is geen verzorging maar de meeste controles in de nacht zijn 24 uurs benzinestations met vaak een fastfoodrestaurant er naast. Diep in de nacht even ergens lekker warm zitten is dus wel mogelijk.
Let op ! Gelieve rekening te houden met parkeren bij de start – zie kaartje
Er zijn helaas geen medailles meer beschikbaar !
Aanmelden en verdere informatie via https://www.randonneurs.nl/event/brm-60 ... sauerland/
Het 600 km brevet van Boekelo is het enige brevet vanuit deze startplek wat echt klimwerk in zich heeft. De ongeveer 4000 hoogtemeters bevinden zich hoofdzakelijk tussen 150 en 400 km. De eerste twee etappes zijn nagenoeg vlak met slechts een paar hobbels om er in te komen. Dan volgt de etappe die naar het hoogste punt van de route gaat: Winterberg. Laat je echter niet in de luren leggen. Ook al is het hoogste punt geweest, het meeste en zwaarste klimwerk moet nog komen. Pas ruim na controle C5 begint het (veelal vals plat) dalen met in Oelde de laatste controle. Onderweg is geen verzorging maar de meeste controles in de nacht zijn 24 uurs benzinestations met vaak een fastfoodrestaurant er naast. Diep in de nacht even ergens lekker warm zitten is dus wel mogelijk.
Let op ! Gelieve rekening te houden met parkeren bij de start – zie kaartje
Er zijn helaas geen medailles meer beschikbaar !
Aanmelden en verdere informatie via https://www.randonneurs.nl/event/brm-60 ... sauerland/
Gewoon op de bonnefooi aankloppen bij een hotel? En dan ook na 310/320 km in Fritzlar: daar ben jij rond 20:00 's avonds als de recepties nog open zijn (als ik jouw snelheid correct inschat). Volgende dag om 6:00 op de fiets en je bent aan het eind van de middag terug. Ik zou niet wachten tot de regio Paderborn (dat lijkt een stuk minder toeristisch te zijn dan Sauerland).
Ik heb dit jaar (weer) geen tijd voor dit brevet, maar morgen staat er wel een DIY 300 op het programma en ik heb Boekelo als controleplaats opgenomen. Dus misschien dat jullie mij nog zien
DDX is toch afgrijselijk snel?
@Boekelo: ik ben nog even aan het dubben wanneer ik vertrek, maar ik neig nu naar zaterdag 14:00. Boekelo is 135km, dus rond 19:30 daar? Maar misschien dat ik morgenvroeg om 3:00 op de fiets stap en het peloton ga uitzwaaien.
@Slugbait: Je weet waar mijn huis woont, kom gerust langs als je niet bij de start bent.
DDX kan snel zijn maar ik ben zelf ook niet langzaam op mijn eigen 600
Zo ver ik kan nagaan ben ik altijd tussen 23:00 en 24:00 in Fritzlar geweest. 3 uur daar onder op de eerste helft is heel knap. Ik weet dat het kan, mensen hebben het gedaan. Ik zal eens goed op de kaart van DDX letten zondag.
DDX kan snel zijn maar ik ben zelf ook niet langzaam op mijn eigen 600