Wat doe ik verkeerd?
Ik heb een Garmin 800. Ik heb op strava een route gemaakt en in juiste map gezet. Staat de Garmin en ga rijden. So far, so good..
Ipv netjes via het fietspad te gaan, kan ik de rotonde over de weg. Daarna gewoon weer op de route door... Echter blijft de Garmin me terugsturen naar punt van fietspad. Hij herberekend niet om door te rijden omdat ik op goede weg zit, maar blijft me terugsturen.. Heb ik iets verkeerd ingesteld? Als ik route elders oppik moet ie toch vanaf daar gewoon verder kunnen gaan?
Ipv netjes via het fietspad te gaan, kan ik de rotonde over de weg. Daarna gewoon weer op de route door... Echter blijft de Garmin me terugsturen naar punt van fietspad. Hij herberekend niet om door te rijden omdat ik op goede weg zit, maar blijft me terugsturen.. Heb ik iets verkeerd ingesteld? Als ik route elders oppik moet ie toch vanaf daar gewoon verder kunnen gaan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit is niet juist.amclassic-fan schreef: ↑09 aug 2018 07:53 Het werkt niet om de 800 instructies te laten geven als je de route niet op dezelfde kaart hebt uitgetekend. Dan moet je gewoon zorgen dat je 'm zo instelt dat je enkel het lijntje moet volgen en zelf opletten of je af moet slaan.
De 800 kan wel degelijk navigeren op een ingeladen gpx.
Welk formaat heb je gebruikt .tcx of .gpx.
Volgens mij heb je .tcx gebruikt en dan zou je dit probleem kunnen hebben
Ik heb een edge 810 en ik laat dat ding zo min mogelijk zelf rekenen. Als Garmin iets heeft bewezen dan is het wel dat hun navigatie software compleet ruk is. Ik gebruik altijd tracks waar niet aan gerekend hoeft te worden en nooit routes. Garmin zelf laten rekenen is gewoon vragen om ellende.
Live fast; die young. mijn blog
Denk inderdaad dat je de herbereken functie moet uitschakelen. Ik heb een 810 en navigeer altijd op basis van een gpx bestand. Mijn instellingen :
System>Activity Profiles> kies profiel > Navigation > Routing
Activity: Cycling
Calculaton method: minimize distance
Lock on Road: No
Avoidance Setup > ik vermijd alles behalve Major Highways
Recalculation: Off
Mogelijk kan het nog anders, maar zo werkt het voor mij prima met *.gpx bestanden.
System>Activity Profiles> kies profiel > Navigation > Routing
Activity: Cycling
Calculaton method: minimize distance
Lock on Road: No
Avoidance Setup > ik vermijd alles behalve Major Highways
Recalculation: Off
Mogelijk kan het nog anders, maar zo werkt het voor mij prima met *.gpx bestanden.
GPX vind ik maar niks.
Ik heb ook nog een 800, en converteer eventuele GPX'en altijd naar "Garmin Course TCX" formaat via GPSies.com
Gewoon het lijntje volgen dan. Je krijgt dan enkel een melding wanneer je "Off Course" bent
Dat vervelend gepiep en telkens tonen waar je moet indraaien, maakt het alleen maar onoverzichtelijk op de 800, zeker wanneer de bochten elkaar kort opvolgen.
Ik heb ook nog een 800, en converteer eventuele GPX'en altijd naar "Garmin Course TCX" formaat via GPSies.com
Gewoon het lijntje volgen dan. Je krijgt dan enkel een melding wanneer je "Off Course" bent
Dat vervelend gepiep en telkens tonen waar je moet indraaien, maakt het alleen maar onoverzichtelijk op de 800, zeker wanneer de bochten elkaar kort opvolgen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het kan wel, maar het werkt gewoon vaak niet goed, met aanwijzingen die nergens op slaan of missen.t2300 schreef: ↑09 aug 2018 09:45Dit is niet juist.amclassic-fan schreef: ↑09 aug 2018 07:53 Het werkt niet om de 800 instructies te laten geven als je de route niet op dezelfde kaart hebt uitgetekend. Dan moet je gewoon zorgen dat je 'm zo instelt dat je enkel het lijntje moet volgen en zelf opletten of je af moet slaan.
De 800 kan wel degelijk navigeren op een ingeladen gpx.
Welk formaat heb je gebruikt .tcx of .gpx.
Volgens mij heb je .tcx gebruikt en dan zou je dit probleem kunnen hebben
Ik gebruik alleen tracks en ik krijg ook meldingen in beeld wanneer ik moet afslaan. Tenminste,..... Soms lijkt Garmin te denken, OK je had natuurlijk zelf wel kunnen bedenken dat je linksaf moest. Dan krijg ik een off track in beeld omdat ik rechtdoor ging. Stom K-ding denk ik dan steevast. Geef dan gewoon een pijl in beeld of zo. Hoe kan ik nu weer raden dat het hier linksaf was. Maar meestal gaat het goed. Ik krijg ook vaak heel veel onzinnige aanwijzingen. In de trant van, je moet hier rechtdoor. En dat terwijl er geen weg van links of rechts ligt. 
Live fast; die young. mijn blog