Alles over vakanties op én met de fiets

Los fiets transport Frankrijk

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5964
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jun 2018 13:55

Ik ben van plan om deze zomer een naar-Frankrijk-fietsen-met-bagage te doen. Utrecht is de startplaats en ergens in Zuid-Frankrijk het einddoel. Route is niet bekend, duur ook niet, en de startdatum evemin. Ik ben niet zo van de detail planningen, maar één ding moet ik vooraf wel regelen en dat is het transport terug.

Doel is heen fietsen en terug met trein, bus of vliegtuig. Ik heb alleen nog geen handige optie hier voor kunnen vinden. Ik meen me echter te herinneren dat er ook bedrijfjes zijn die een fiets van Nederland naar Frankrijk vervoeren, en wellicht ook wel terug. Iets in de trant van, je geeft je fiets af en een x aantal dagen later kun je die ergens in Nederland weer op halen.

Dus,.....
Bestaat zo'n concept?
Welke bedrijven doen zoiets en wie heeft ervaring?

Andere tips zijn overigens ook welkom ;)
Live fast; die young. mijn blog

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 28 jun 2018 14:01

Na heel even zoeken kom ik op bijvoorbeeld: fiets-vervoer.nl dat lijkt wel een beetje op wat je zoekt volgens mij.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 jun 2018 14:34

Die fiets kan toch ook gewoon mee in trein, bus of vliegtuig? Fiets in vliegtuig kostte me ooit iets van 30 euro per enkele reis, maar da's al een tijdje terug.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8502
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2018 14:56

Of op Nederlanders.fr vragen. Daar hebben ze nogal eens tips, of misschien zelfs mensen die de fiets zelf wel mee willen nemen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 jun 2018 15:10

Als ik bij Google de zoekwoorden "fietsbus zuid-frankrijk" invoer, dan heb ik al een paar pagina's leesvoer. Heb je daar wat aan?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8502
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2018 15:46

Nee_Nee schreef: 28 jun 2018 15:10 Als ik bij Google de zoekwoorden "fietsbus zuid-frankrijk" invoer, dan heb ik al een paar pagina's leesvoer. Heb je daar wat aan?
Je kunt wel het meeste wegstrepen, want het is veel oude info.
Het advies van Jorisb, misschien ook nog Cycletours, dat lijken qua busvervoer de meest interessante sites.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 28 jun 2018 16:02

Om te reageren op 53x11, mischien denk ik wel te moeilijk, maar als je terug vliegt, waar haal je dan een doos vandaan om de fiets goed beschermd te vervoeren (langs een locale fietsenmaker ofzo?)

Nu ik even zoek kom ik er achter dat je op de vliegvelden een kartonnen fietsdoos kan kopen om de fiets in te verpakken (in ieder geval op Schiphol (20 euro) en Nice).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 jun 2018 16:17

^
Mooi, om in 4 regels tekst een interne dialoog te kunnen hebben
:-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 28 jun 2018 16:29

:D

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jun 2018 17:10

En maximaal flexibel ben je met een huurauto. Misschien zijn er goedkopere oplossingen maar huurauto is wel heel flexibel EN je kan permanent zien wat er met je fiets gebeurd. Geen wachttijden op vliegvelden of zweterige mensen naast je in de trein.
Als je alleen bent kan dat ook nog een klein autootje zijn en zullen de kosten misschien het overwegen waard zijn.

Naar een FM in je eindstation. Fiets in een doos en DHL. Zelf dan trein/bus of vliegtuig.

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 28 jun 2018 17:26

Ik laat mijn fiets al een paar jaar (heen en terug) vervoeren naar de Franse Alpen door Soetens. Prima ervaringen mee. Je moet wel een vast aflever/ophaal adres in de vorm van een hotel/pension/camping-receptie kunnen opgeven. Ongeveer 250 euro voor een retourtje.

http://www.fiets-vervoer.nl/
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5964
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jun 2018 17:55

Bedankt voor de tips tot zover.

Bussen vallen een beetje af. Die had ik al bekeken, maar dat zijn bijna allemaal nachtbussen. En ik slaap dan hopeloos slecht en voel me nog drie dagen brak. Trein heb ik ook bekeken maar volgens de trein reiswinkel zijn de voorwaarden voor fietsen in de trein nogal beperkt geworden. En vanaf Nice lukt zoiets sowieso niet in een dag, Ook vanuit Avigon ben ik nog 17 uur bezig. Vliegen kan ook, maar dan zit ik een beetje met inpakken, naar de luchthaven toe en ander gedoe. Daarnaast ook een beetje duur. Maar als ik in Nice een doos kan kopen is dat wel een optie.

Dus gewoon mijn fiets inleveren en klaar is Klara en ik zoek wel een vlucht of trein naar huis leek me wel wat. Ik ga die Soetens site eens bekijken, auto huren even onderzoeken of misschien toch met fiets naar huis vliegen.

Meer tips blijven welkom ;)
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie