Sensa, Trek, Specialized, Cannondale of Giant
Als beginnend wielrenner ben ik mij aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe endurance racefiets. Ik wil niet een hele dure, omdat ik alles moet aanschaffen, helm, kleding etc. Ik heb 5 fietsen die mijn interesse hebben. Dit betreffen:
Sensa Trentino Enduro 105 disc € 1529,00
Trek Emonda SL4 (tiagra) € 1699,00
Specialized Roubaix tiagra € 1899,00
Cannondale Synapse 105 disc € 1499,00
Giant Contend SL1 disc € 1399,00
Op grond van welke criteria is het verstandig om een keus te maken? De groep die op een fiets staat of de prijs/kwaliteitsverhouding van de verschillende merken? Welke fiets zou dan de voorkeur genieten?
Sensa Trentino Enduro 105 disc € 1529,00
Trek Emonda SL4 (tiagra) € 1699,00
Specialized Roubaix tiagra € 1899,00
Cannondale Synapse 105 disc € 1499,00
Giant Contend SL1 disc € 1399,00
Op grond van welke criteria is het verstandig om een keus te maken? De groep die op een fiets staat of de prijs/kwaliteitsverhouding van de verschillende merken? Welke fiets zou dan de voorkeur genieten?
-
- Forum-lid
Ik zou gaan voor de Sensa, dit is de enige fiets met hydraulische schijfremmen. De andere fietsen zijn allemaal met mechanische schijfremmen (en in mijn ogen mis je dan echt het voordeel van schijfremmen)
Denk dat ik een keuze maak tussen de Sensa Trentina Enduro disc 105 (€ 1529,00) of de Trek Domane ALR 5 (€ 1799,00). Ondanks dat de Sensa een minder populair merk is lijkt mij uit wat ik tot nu toe gelezen heb er weinig verschil in kwaliteit met de Trek. Iemand hier ervaring mee?
Sensa heeft een basic alu frame, dat van de Trek is toch echt wel wat hoogwaardiger qua techniek en comfort
Daarnaast heeft de Trek levenslange garantie op het frame én de mogelijkheid om 35mm bandjes te steken in geval je ook in de winter de weg op wil.
Maar uiteindelijk: allebei testen. Pas dan iets zinnigs te zeggen over persoonlijke voorkeur.
Daarnaast heeft de Trek levenslange garantie op het frame én de mogelijkheid om 35mm bandjes te steken in geval je ook in de winter de weg op wil.
Maar uiteindelijk: allebei testen. Pas dan iets zinnigs te zeggen over persoonlijke voorkeur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb je goed gezien. Tegenwoordig tel je ook in de zomer alleen mee als je tractorbanden monteert.
Degenen die lijf en leden willen wagen op 23mm op nat wegdek met heerlijke blubber en fijngereden blad: be my guest. De bandendiscussie ga ik niet aan: genoeg over geschreven. Conservatief vs nieuwe inzichten: ieder het zijne (/hare). Feit dat een Domane ook buiten de gebaande wegen gebruikt kan worden met ander rubber zie ik als een plus. Niet iedereen is in de gelegenheid 2 of 3 fietsen neer te zetten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een Trek Domane ALR 5 met hydraulische remmen, steekassen voor en achter en verder Shimano 105 11-speed afmontage met levenslange garantie op het frame voor 1349 Euro. (Adviesprijs - 25% korting)
Er zijn veel slechtere fietsen te koopvoor dit geld.

Er zijn veel slechtere fietsen te koopvoor dit geld.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Deze heb ik ook. Aanrader!