Nu de snelheid/cadanssensor niet meer past op mijn nieuwe fiets, heb ik een goed excuus om een nieuwe fietscomputer/navigatie te kopen

Ik schrik alleen van de prijzen die voor de goed aangeschreven apparaten gevraagd worden! Rond de 500/600 Euro voor een fietscomputer/navigatie vind ikzelf echt absurde prijzen.
Op Wiggle staat de Garmin Edge 820 voor 271, dat lijkt me een scherpe prijs vergeleken met de overige sites. Kan ik dan voor 50 Euro los de sensor set excl. hartslagmeter bij kopen (gebruik nu een soepele hartslagmeter band van Decathlon, die ik dan gewoon blijf gebruiken). Ben ik voor circa 321 Euro klaar, wat ik nog acceptabel vind.
Nu lees ik echter dat de nieuwe 1030 o.a. Trendline Popularity Routing heeft (zou dus betere courses moeten voorstellen) en sneller de route her berekend als je van de route afwijkt (ik denk dan bijvoorbeeld aan het eerdere voorbeeld van een wegafzetting). De prijs vind ik echter idioot, heb ik er simpelweg niet voor over…
Iemand die kan inschatten of dit echt grote verbeteringen zijn tov de 820? Komen deze functies wellicht in een update naar de 820? Is het wellicht waard om te wachten op de opvolger van de 820? Of kan ik dan nog lang wachten? Of wellicht is er een ander beter alternatief die deze punten ook beter kan?