Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets

noddie
Forum-lid

noddie 19 jun 2010 01:22

Ik wil heel graag een 2e-hands racefiets kopen en heb max € 400 te besteden, ik ben een beginner. Welk merk raden jullie aan en waar moet ik vooral op letten? Ik wil het liefst (nog) geen pedalen waar je schoentjes in vast kan klikken, wil vooral eerst wennen aan een racefiets.

guustflater
Forum-lid

guustflater 19 jun 2010 10:38

Noddie

Struin marktplaats af naarfietsen die ong. 500 euro zijn als je budget 400 is (bied je gewoon 400 en soms lukt dat) . Selecteer er een paar en post die hier Men helpt je wel zoeken.... Houd wel rekening met veel meningen. Ik heb ook mijn eerste fiets met hulp hier gevonden

Succes
oldtimer

madhill
Forum-lid

madhill 19 jun 2010 13:05

Op marktplaats zoeken zou ik ook zeggen. Hoe lang ben je? Welke maat zoek je?
Hier op het forum staan ook wel eens fietsen te koop.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

stynomite
Forum-lid

stynomite 19 jun 2010 13:31

precies, bepaal eerst even je maten. Via google zijn er genoeg linkjes te vinden, struin wat af op marktplaats en zet de hele bundel aan info (inclusief je gewicht en het gebruik) ergens op dit forum.

Maar goed, wat kleine dingen die misschien nu al helpen;

keuze; double, compact, triple. (de verschillende versies van de tandwielen voor, dus bij de trappers).

Voor een beginer zou ik geen double aanraden, over de voor en nadelen van triple vs compact is nogal wat geschreven hier, dus via de zoek functie kom je vast een eind verder.
Big... yeah, big bada boom.

Plaats reactie