Alles over vakanties op én met de fiets

Italië

ReneV
Forum-lid

ReneV 14 mar 2018 20:08

In juni gaan we 12 dagen fietsen in de Dolomieten. En de zaterdag is de officiële Sella ronde. Dan zijn we weer weg en wilden naar de Stevio. Maar daar is een heel groot tractor festival, dus dat gaat niet door. Heeft iemand nog andere ideeën wat niet al te ver van de Dolomieten rijden is met de auto??

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 14 mar 2018 20:56

Je wilde naar de Stelvio? Het gaat dan om het rijden van 1 pas begrijp ik.
Je zou bv naar Merano kunnen gaan en van daaruit naar de Timmelsjoch. Eventueel de Jaufenpas erbij.
Of je rijdt iets voorbij de Stelvio naar Oostenrijk, de Kaunertaler gletscher. Ook al zo'n fabelachtig mooie klim. Pittiger dan de Stelvio.
Of Ponte di Legno, de Gavia eventueel aangevuld met de Mortirolo.

Have fun.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 15 mar 2018 13:06

http://www.gfsportful.it/en/ ?
Of in ieder geval die ronde. De Manghen (heb ik niet in die tocht gereden, maar los) vond ik een pittige maar vette klim.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 15 mar 2018 13:18

De Stelvio is op weekenddagen in juni gewoonweg teringdruk met van alles op twee of vier wielen. Dus of dat nou zo leuk is, kun je je afvragen.

Anyhow, de Stelvio heeft drie kanten waarlangs je naar boven kunt. De tractoren nemen er éen voor hun rekening en die wil je vermijden.
Je kunt langs Prato omhoog, langs Mustair/Sta.-Maria over de Umbrail en vanaf Bormio.

Als je vertelt waar de tractorrit is, dan valt éen van de drie af en kun je uit twee andere standplaatsen kiezen. Elk van de twee resterende biedt weergaloze mogelijkheden voor weergaloze rondjes.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 16 mar 2018 19:59

ReneV schreef: 14 mar 2018 20:08 Heeft iemand nog andere ideeën wat niet al te ver van de Dolomieten rijden is met de auto??
Je weet dat het juist wél ver rijden is vanaf de Dolomieten naar de Stelvio? Ik sluit mij aan bij GJEvK, de omgeving Feltre is prachtig om te rijden. Vanuit die plaats kun je ook de Monte Grappa nog op, typisch dat hij die niet noemt. ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie