Hoi,
Plakken jullie framebescherming op je zitbuis achteraan en op je diagonale buis van je racefiets?
Groeten
Framebescherming
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Nee, evt wel bij een MTB, de schuine buis dan, maar bij een racer niet.
Heb daar nog nooit een beschadiging gezien, ook niet van bv opspattende steentjes.
Verhaal wordt wel anders wanneer je zeer weinig clearance hebt tgv grotere maat banden, waardoor de afstand tussen band en frame erg klein wordt.
Dan ga je bij je zitbuis en onder de vork bij de remklauw wel slijtage zien.
Heb daar nog nooit een beschadiging gezien, ook niet van bv opspattende steentjes.
Verhaal wordt wel anders wanneer je zeer weinig clearance hebt tgv grotere maat banden, waardoor de afstand tussen band en frame erg klein wordt.
Dan ga je bij je zitbuis en onder de vork bij de remklauw wel slijtage zien.
- ophetkantje
- Forum-lid
Op de racer plak ik framebeschermers daar waar mijn hakken langs de achtervork gaan en daar waar het frame in mijn standaard hangt tijdens het poetsen, daar sluit ik namelijk beide de lak volledig weg als ik dat niet doe.
Ach, ik zeg ook maar wat
En op plaatsen waar de disc van de schijfrem het frame kan raken bij het terug plaatsen van de wielen.. Spreek uit ervaring. Zelfs wanneer je voorzichtig bent ontstaan er toch kleine krassen op het (carbon) frame door het raken van de schijf.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Op zie manier moet je dus eigenlijk je voorvork binnenkant, je achtervork binnenkant, je voorvork en balhoofd bij de kabeltjes, je chainstay (voor de ketting en je hielen), je zitbuis en schuine buis voor vuil en steentjes afplakken....
Je koopt toch niet een mooie fiets om vervolgens overal stickers te plakken? En uiteindelijk is je fiets een gebruiksvoorwerp, het 1e krasje doet altijd pijn, maar uiteindelijk zul je er niet aan ontkomen dat je gebruikssporen gaat krijgen.
Je koopt toch niet een mooie fiets om vervolgens overal stickers te plakken? En uiteindelijk is je fiets een gebruiksvoorwerp, het 1e krasje doet altijd pijn, maar uiteindelijk zul je er niet aan ontkomen dat je gebruikssporen gaat krijgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- ophetkantje
- Forum-lid
Ben het wel een beetje met je eens Mark, maar ik gebruik doorzichtige stickers en slijt echt volledig door de achtervork heen met mijn hakken als ik die niet af plak en hetzelfde geldt voor de plaatsen waar mijn achtervork in mijn poetsstandaard rust. Vandaar mijn keuze voor afplakken.
Ach, ik zeg ook maar wat
Kan je niet beter naar je manier van fietsen kijken, als je met je hakken de achtervork raakt?ophetkantje schreef: ↑06 mar 2018 09:40 Op de racer plak ik framebeschermers daar waar mijn hakken langs de achtervork gaan en daar waar het frame in mijn standaard hangt tijdens het poetsen, daar sluit ik namelijk beide de lak volledig weg als ik dat niet doe.