Dit jaar rij ik voor de 1ste maal de Marmotte mee. Ik rij eigenlijk nog maar 1,5 jaar met de racefiets. Ervoor was ik al een tijd aan het lopen, maar heb dit moeten terugschroeven door hardnekkige knieblessure(waar ik op de fiets gelukkig bitter weinig last van heb).
Nu heb ik het gevoel dat ik toch soms 'verloren' trainingskm's doe en daarmee dus eigenlijk ook tijd verdoe. Daarom zou ik graag zo snel mogelijk een inspanningstest afleggen, om mijn zones op de fiets te kennen. En ook om een trainingsschema/begeleiding op maat te krijgen om naar de Marmotte toe te werken. Er staan trouwens ook heel wat andere cylo's en grote toertochten met veel hm op het programa ter voorbereiding.
Normaal heb ik al een inspanningstest gepland in het ziekenhuis hier bij de deur. Maar nu begin ik meer en meer te denken dat ik beter af zou zijn met iets als ik zeg maar om een gekende naam te noemen 'Energy Lab'.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een bepaald sportlab/coach? Of die mij 1 kunnen aanbevelen, liefst in (West)Vlaanderen? Graag ook in combinatie met wat medische achtergrond en eventueel voedingsadvies.
Thx!
Inspanningstest + begeleiding training voor Marmotte
Je kan vrij makkelijk zelf een testje doen om je omslagpunt te bepalen en daarvan de zones af te leiden.
Kan zelfs morgen als je tijd en goesting hebt en je kan de "gekende naam" buiten laten.
Kan zelfs morgen als je tijd en goesting hebt en je kan de "gekende naam" buiten laten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Trainingsschema zal ik je gratis en voor niks geven: veel en gevarieerd fietsen. Succes gegarandeerd. Omslagpunt is prima zelf te bepalen, bijvoorbeeld langs het Amsterdam Rijnkanaal.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Inderdaad, als je bv een MTB ook lekker het bos in op een van Nederlands schitterende routes. heerlijk voor de afwisseling en vaak maak je op de heuvelrug zomaar 1200 a 1300hm per 100km ook mooi meegenomen.
Je korte ritjes zijn net zo belangrijk als je lange! misschien nog wel belangrijker qua inspanning.
Je korte ritjes zijn net zo belangrijk als je lange! misschien nog wel belangrijker qua inspanning.
Als je de adviezen van Havana ter harte neemt en een boekje leest over inspanning, fysiologie en trainingsleer dan ben je al een eind op weg naar een goede opbouw. Een gekende naam klinkt leuk, maar het meeste komt neer op ervaren door te doen. Fouten maken, beter doen, uitproberen ervaren wat voor jou werkt.
Eenvoudig schema/rooster kan zijn: 1 of 2 maal per week korte en intensieve training, idem lange en rustige training. Om de drie of vier weken een rustweek waarin je de trainingsuren met de helft terugbrengt. In het weekend een lange toertocht (telt voor een duurtraining) en ongeveer eens per maand een cyclo in hoog België. Aan te passen aan persoonlijke, familie en werkomstandigheden. Het is geen rakettenwetenschap, het is een kwestie van doen.
Eenvoudig schema/rooster kan zijn: 1 of 2 maal per week korte en intensieve training, idem lange en rustige training. Om de drie of vier weken een rustweek waarin je de trainingsuren met de helft terugbrengt. In het weekend een lange toertocht (telt voor een duurtraining) en ongeveer eens per maand een cyclo in hoog België. Aan te passen aan persoonlijke, familie en werkomstandigheden. Het is geen rakettenwetenschap, het is een kwestie van doen.
GIJ zijt de TS en gij gaat morgen een kwartierke keihard bollen op de koersvelo.
Na dat kwartierke kijkt ge op het raamke van de hartslagmeter en onhoudt welk nummerke daar op den displee staat.
Gij gaat dat hier terug melden en krijgt dan nieuwe raadgevingen.
Herhaal dit niet onnodig
-
dwangarbeider
- Forum-lid
En zo geeft Keezx je gratis en voor niks een conditietest cadeau. En als ik het goed begrepen heb gaat hij je hierna ook nog eens van trainingsadviezen voorzien.
Geweldig forum toch, niet ?
Geweldig forum toch, niet ?