cassette verwisseld gevolg schakelproblemen
goedenavond,
Ik heb mijn 10 speed cassette vervangen voor een exact dezelfde schone / nieuwe maar nu loopt het schakelen op cassette achter niet goed, hij lijkt steeds een kransje over te slaan (soort alsof ie doortrapt) dit gebeurt overigens alleen wanneer ik op kleine blad voor fiets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de wissel van cassette exact gekopieerd dus ook inclusief ringetje achter casette
Ik heb mijn 10 speed cassette vervangen voor een exact dezelfde schone / nieuwe maar nu loopt het schakelen op cassette achter niet goed, hij lijkt steeds een kransje over te slaan (soort alsof ie doortrapt) dit gebeurt overigens alleen wanneer ik op kleine blad voor fiets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de wissel van cassette exact gekopieerd dus ook inclusief ringetje achter casette
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
Heb je ook de ketting vervangen? Als je de cassette vervangt moet je meestal ook de ketting vervangen.
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Je zegt dat er een kransje overgeslagen wordt. Dus ik stel me dan zoiets voor dat wanneer je schakelt, dat je dan bv. van kransje 4 naar 5 wilt schakelen en dat de ketting dan terecht komt op kransje 6.....is dat het fenomeen wat je bedoelt?
Als je overslaan van de ketting bedoelt, dan kan een versleten voorblad (de kleine) de oorzaak zijn.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Achter de cassette hoort waarschijnlijk een spacer ring (bij een 11s compatible body). Het ding is een millimeter dik of zo. Zit die er nog achter?
Een oude ketting en nieuwe cassette is ook niet optimaal.
Een oude ketting en nieuwe cassette is ook niet optimaal.
Trappe doe je met je benen.
Ik herken dit: op bepaalde bodies (bijv. Tune) kun je een los kransje andersom monteren: de kant met de stijghulpen zit dan aan de binnenkant i.p.v. de buitenkant. Binnen- of buitenblad is eigenlijk niet relevant in dit geval. Welke achternaaf heb je?
Alleen bij fietsen of ook op een werkstand?
Kan zijn dat je voorste voorblad ook versleten is en dat het doorslaan daar zit (verschil tss achteraan overspringen of vooraan kan ik nauwelijks voelen).
Ik snap nu wel niet of dat je doorslaan bij trappen bedoelt of gewoon slecht schakelen....
Kan zijn dat je voorste voorblad ook versleten is en dat het doorslaan daar zit (verschil tss achteraan overspringen of vooraan kan ik nauwelijks voelen).
Ik snap nu wel niet of dat je doorslaan bij trappen bedoelt of gewoon slecht schakelen....
Niet getest op werkstand.
Ik bedoel echt doorslaan bij het trappen.
Heb inderdaad twee spacer ringen erachter zitten( zal totaal wel inderdaad die 1 millimeter dikte zijn) is inderdaad een 11 speed compatibele body.
Het betreffen supra wielen goedkopere versie. Geen idee wat voor naven het zijn.
Heb dus zowel ketting als ee Casette tegelijk vervangen.
Ik bedoel echt doorslaan bij het trappen.
Heb inderdaad twee spacer ringen erachter zitten( zal totaal wel inderdaad die 1 millimeter dikte zijn) is inderdaad een 11 speed compatibele body.
Het betreffen supra wielen goedkopere versie. Geen idee wat voor naven het zijn.
Heb dus zowel ketting als ee Casette tegelijk vervangen.