Steekas
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Om dit in de toekomst te vermijden beter af en toe je wielen uit je frame halen en een beetje vet aan de schroefdraad doen.
Ook je zadelpen minstens eens per jaar demonteren om te voorkomen dat je deze op den duur niet meer loskrijgt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Zoals al is aangegeven, beetje invetten de as.
En er is niets slechter voor je fiets dan de nattigheid in deze maanden er zit vaak best wel veel pekel in.
Spoel je fiets af na een ritje en laat hem binnen drogen, dan pas de schuur oid in. Tenzij je schuur/kelder of garage verwarmd is.
Mijn fietsen zijn nu vaak gewoon vochtig in de schuur, als ze dan niet droog zijn geweest en er zit pekel door, dan corrodeert alles.
En er is niets slechter voor je fiets dan de nattigheid in deze maanden er zit vaak best wel veel pekel in.
Spoel je fiets af na een ritje en laat hem binnen drogen, dan pas de schuur oid in. Tenzij je schuur/kelder of garage verwarmd is.
Mijn fietsen zijn nu vaak gewoon vochtig in de schuur, als ze dan niet droog zijn geweest en er zit pekel door, dan corrodeert alles.
Wel vreemd dat je dit nu al hebt bij je fiets. Volgens mij heb jij hem nu 3 weken ofzo? Krijg toch wat zorgen over mijn steekassen. Wel zo lullig als je onderweg met een lekke band staat en je wiel er niet uit krijgt. Zou aannemen dat bij een nieuwe fiets er vet genoeg tussen zit.
Apex Aerodyn R8070 (2018)