TRP HY/RD
Op mijn crosser heb ik deze remmen zitten maar kom steeds hetzelfde probleem tegen.
Na een paar ritten heb ik absoluut geen remkracht meer.
Ook al stel ik de remmen bij, ik rol gewoon door.
Ik heb resin blokken en ze zijn nog lang niet versleten. Maar om nu steeds na een paar ritten nieuwe blokken te steken.
Ook rij ik niet volle bak door de modder. Veelal combi's van asfalt, gravel en zandpaden.
Wie kent dit probleem?
Wat is een oplossing?
Andere schijven? Weet dat hier veel verschil inzit.
Wat doen degene die ook deze remmen en volledig tevreden zijn?
Alvast bedankt voor jullie respons.
Na een paar ritten heb ik absoluut geen remkracht meer.
Ook al stel ik de remmen bij, ik rol gewoon door.
Ik heb resin blokken en ze zijn nog lang niet versleten. Maar om nu steeds na een paar ritten nieuwe blokken te steken.
Ook rij ik niet volle bak door de modder. Veelal combi's van asfalt, gravel en zandpaden.
Wie kent dit probleem?
Wat is een oplossing?
Andere schijven? Weet dat hier veel verschil inzit.
Wat doen degene die ook deze remmen en volledig tevreden zijn?
Alvast bedankt voor jullie respons.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Heb ze meerdere keren door de FM laten vullen en nakijken etc.
Ook lijkt het of de blokken heel snel verglazen terwijl ik vlgs mij de zachtere compound heb.
Misschien Shimano schijven en blokken proberen? Had hier op de MTB altijd goed vertrouwen in. Remde als een anker.
Hoor graag voor die herkenbaar is
Ook lijkt het of de blokken heel snel verglazen terwijl ik vlgs mij de zachtere compound heb.
Misschien Shimano schijven en blokken proberen? Had hier op de MTB altijd goed vertrouwen in. Remde als een anker.
Hoor graag voor die herkenbaar is
Leidingen bleeden gaat ook niet bij remkabels
. De caliper zelf wel.
Ik denk ook aan "glazing" van de remblokken. Af en toe opschuren moet dan werken.
Ook zijn resin blokken niet de beste keuze voor natte omstandigheden maar daar is hier volgens mij geen sprake van.
Ik heb TRP Hylex en die hebben volgens mij dezelfde schijven en blokken. Ik ken deze problemen niet. Had je het ook voordat je naar resin blokken bent overgestapt?
Ik zou beginnen met alleen de blokken te vervangen. Dat kan Shimano zijn maar b.v Discobrakes kan ook.
Ik denk ook aan "glazing" van de remblokken. Af en toe opschuren moet dan werken.
Ook zijn resin blokken niet de beste keuze voor natte omstandigheden maar daar is hier volgens mij geen sprake van.
Ik heb TRP Hylex en die hebben volgens mij dezelfde schijven en blokken. Ik ken deze problemen niet. Had je het ook voordat je naar resin blokken bent overgestapt?
Ik zou beginnen met alleen de blokken te vervangen. Dat kan Shimano zijn maar b.v Discobrakes kan ook.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie, dank je.
Ik heb nu meerdere blokken gehad en moet voor mijn gevoel knijpen als een bodybuilder.
Maar wat mij verbaasd is dat de blokken zo snel verglazen. Kan dat mede door de schijf komen?
Zal vanavond eerst eens andere schijven en blokken proberen. (Reden om effe te shoppen)
Welke blokken raden jullie aan?
Laten we zeggen dat ik een waterplas niet schuw en zand op een crosser hoort.
Daarentegen zitten er km's asfalt en gravel in mijn routes.
Wederom dank voor jullie reactie
Ik heb nu meerdere blokken gehad en moet voor mijn gevoel knijpen als een bodybuilder.
Maar wat mij verbaasd is dat de blokken zo snel verglazen. Kan dat mede door de schijf komen?
Zal vanavond eerst eens andere schijven en blokken proberen. (Reden om effe te shoppen)
Welke blokken raden jullie aan?
Laten we zeggen dat ik een waterplas niet schuw en zand op een crosser hoort.
Daarentegen zitten er km's asfalt en gravel in mijn routes.
Wederom dank voor jullie reactie
Laten we zeggen dat ze worden onderhouden zoals het hoort.
Soms zelfs extremer doordat ik het "doorglijden" beu ben.
Fiets wordt na elke rit schoongemaakt.
Wielen eruit en de schijven worden gereinigd met remmenreiniger.
Remblokken schuur ik op. (laten we zeggen dat ik er geen hekel aan heb
)
Heb nu de remhendels zo strak mogelijk gezet en nog knijp ik mij suf.
Momenteel kan ik het achterwiel met 2 vingers ronddraaien terwijl ik de hendel volledig inknijp. (En ja, wel de juiste hendel
)
Weeg 80 kg, dus dat kan/mag het ook niet zijn.
Denk dat het aan de combi met de schijven misschien ligt.
Welke schijven en remblokken adviseren jullie?
Dank
Soms zelfs extremer doordat ik het "doorglijden" beu ben.
Fiets wordt na elke rit schoongemaakt.
Wielen eruit en de schijven worden gereinigd met remmenreiniger.
Remblokken schuur ik op. (laten we zeggen dat ik er geen hekel aan heb
Heb nu de remhendels zo strak mogelijk gezet en nog knijp ik mij suf.
Momenteel kan ik het achterwiel met 2 vingers ronddraaien terwijl ik de hendel volledig inknijp. (En ja, wel de juiste hendel
Weeg 80 kg, dus dat kan/mag het ook niet zijn.
Denk dat het aan de combi met de schijven misschien ligt.
Welke schijven en remblokken adviseren jullie?
Dank
-
scottpch
- Forum-lid HC
Ik gebruik de blokken van Discobrakes in mijn cyclocrosser, heb ook de TRP HY/RD remmen.
De problemen die jij schetst heb ik totaal niet, heb echter wel 1x tijdens 1 rit m'n blokken opgeremd en deden niets meer.
Ze zaten vol met een combi van klei en bagger en zelfs na opschuren was er geen muziek meer in te krijgen.
ik gebruik 140mm schijven van Ashima, lekker licht en goedkoop, en werken goed.
De problemen die jij schetst heb ik totaal niet, heb echter wel 1x tijdens 1 rit m'n blokken opgeremd en deden niets meer.
Ze zaten vol met een combi van klei en bagger en zelfs na opschuren was er geen muziek meer in te krijgen.
ik gebruik 140mm schijven van Ashima, lekker licht en goedkoop, en werken goed.
Update:
Shimano SLX schijven erop gezet en nieuwe BS01-resin blokken
Dit weekend 2 ritten van +/- 80 km gemaakt en ik moet zeggen: het remt zoals het hoort.
Blokken iets moeten schuren met schuurpapier omdat de schijven klemden.
Een tevreden crosser
Shimano SLX schijven erop gezet en nieuwe BS01-resin blokken
Dit weekend 2 ritten van +/- 80 km gemaakt en ik moet zeggen: het remt zoals het hoort.
Blokken iets moeten schuren met schuurpapier omdat de schijven klemden.
Een tevreden crosser
- triumph_st
- Forum-lid
Bij die TRP HY/RD ligt het probleem niet bij de blokken/schijven maar bij het feit dat de remkabel van het mechanische deel na verloop van tijd niet meer voldoende bij te stellen is. Je knijpt dan je hendel tot (bijna) tegen je stuur en nog rem je niet voldoende (meer). Daarom dat ik overgeschakeld ben op hydraulische schijfremmen van Shimano; een wereld van verschil, dat is stoppen, die TRP's dat werd stilaan vertragen.
Als je de remmen op die manier onbelast test (dus zonder snelheid en zonder rijdersgewicht) dan heb je geen probleem met je blokken, maar met je kabels.