Overbelasting Lies, adductoren rechter bovenbeen
Hallo,
Ruim 1,5 jaar heb ik last van een constante stijve rechter adductor spier. Daarnaast heb ik idee dat mijn pezen bij de adductoren en de adductoren overbelast zijn.
De stijve spieren voel ik zowel bij het fietsen als dat ik sta, loop. Een stijf gevoel in mijn rechter adductor spier. Het straalt uit naar de lies en de binnenkant van mijn rechter bovenbeen. Eerst had ik alleen last tijdens het fietsen, maar na 2 jaar voelde ik de stijve spieren ook als ik niet fiets. Nu voel de voelen de spieren constant stijf aan. 24 uur per dag.
Ik ben naar een fysiotherapeut geweest, Helaas kon hij mij niet goed helpen.
Daarnaast ben ik bij de dokter geweest. Hij stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een MRI scan en een echo. Er was niks op te zien. Volgens de dokter zag alles prima uit.
We denken wel dat het ontstaan van deze blessure komt doordat ik op een veel te hoge zadel stand 2 jaar heb gefietst. Daarnaast stond mijn zadel te ver naar achteren.
Ik ben eigenlijk te laat naar een fietsenmaker geweest om mijn zadel goed af te stellen.
IK heb daar wel een bike-fit meting gehad. Dus ik ga er vanuit dat mijn de afstelling van mijn fiets nu goed is.
Ik fiets op dit moment niet meer. Het belemmert mij de hele tijd tijdens het fietsen.
Daardoor Heb ik steeds minder zin om te gaan fietsen.
Ik vraag mij af of er nog opties over zijn die mij helpen om te herstellen van mijn blessure?
Ik hoor het graag!
Ruim 1,5 jaar heb ik last van een constante stijve rechter adductor spier. Daarnaast heb ik idee dat mijn pezen bij de adductoren en de adductoren overbelast zijn.
De stijve spieren voel ik zowel bij het fietsen als dat ik sta, loop. Een stijf gevoel in mijn rechter adductor spier. Het straalt uit naar de lies en de binnenkant van mijn rechter bovenbeen. Eerst had ik alleen last tijdens het fietsen, maar na 2 jaar voelde ik de stijve spieren ook als ik niet fiets. Nu voel de voelen de spieren constant stijf aan. 24 uur per dag.
Ik ben naar een fysiotherapeut geweest, Helaas kon hij mij niet goed helpen.
Daarnaast ben ik bij de dokter geweest. Hij stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een MRI scan en een echo. Er was niks op te zien. Volgens de dokter zag alles prima uit.
We denken wel dat het ontstaan van deze blessure komt doordat ik op een veel te hoge zadel stand 2 jaar heb gefietst. Daarnaast stond mijn zadel te ver naar achteren.
Ik ben eigenlijk te laat naar een fietsenmaker geweest om mijn zadel goed af te stellen.
IK heb daar wel een bike-fit meting gehad. Dus ik ga er vanuit dat mijn de afstelling van mijn fiets nu goed is.
Ik fiets op dit moment niet meer. Het belemmert mij de hele tijd tijdens het fietsen.
Daardoor Heb ik steeds minder zin om te gaan fietsen.
Ik vraag mij af of er nog opties over zijn die mij helpen om te herstellen van mijn blessure?
Ik hoor het graag!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Osteopaat
Dat wordt een zoektocht. Er is waarschijnlijk geen miraculeuze oplossing waarmee je in een keer van je problemen af bent. Ga ook een keer bij de chiropractor langs. Denk ook even na over je ziektekostenverzekering. Je kunt nu voor 2018 een verzekering afsluiten met een wat uitgebreider aanvullend pakket. Daar zitten de mensen die je nodig hebt: fysio, osteo en chiro.
Aanvullend gaat nooit ten koste van je ER, dus als je slimme keuzes maakt, dan mats je jezelf.
Qua DHZ zou ik zeggen: elke dag rekoefeningen doen van de benen. 's ochtends bij het opstaan en 's avonds na het eten. En dat elke dag.
Aanvullend gaat nooit ten koste van je ER, dus als je slimme keuzes maakt, dan mats je jezelf.
Qua DHZ zou ik zeggen: elke dag rekoefeningen doen van de benen. 's ochtends bij het opstaan en 's avonds na het eten. En dat elke dag.
Is een osteopaat wel aan te raden?
Zijn er ook osteopaten actief die gericht zijn op de wielrensport?
Zelf heb ik er een beetje mijn twijfels over. Ik vraag mij af of dit wel echt kan helpen. ik ben namelijk al heel lang bij een fysiotherapeut en verschillende dokters geweest.
Mijn liesklachten bleven precies hetzelfde. Er was helemaal geen verbetering.
Ik ben al meer dan een half jaar gestopt met fietsen trouwens.
Zelf heb ik er een beetje mijn twijfels over. Ik vraag mij af of dit wel echt kan helpen. ik ben namelijk al heel lang bij een fysiotherapeut en verschillende dokters geweest.
Rickemans schreef: ↑10 nov 2017 15:23 Is een osteopaat wel aan te raden?
je kunt de anesthesioloog ook nog in het rijtje opnemen. Als niets helpt en de pijn geen oorzaak heeft en geen gevolg heeft, behalve jou overlast geven, dan is de pijn disfunctioneel en mag je aan pijnbestrijding gaan denken. Dan kom je via je ha bij de anesthesioloog. Daar ben je overigens pas 'welkom' als bovenstaande zo'n beetje vaststaat en als je al allerlei andere medici bezocht hebt.
Deze optie komt ook in beeld als je de pijn 'zelf in stand houdt'. Dat gebeurt als je verkrampt en die verkramping niet meer los kan laten en dus niet kunt ontspannen. Dan moet je een vicieuze cirkel doorbreken en daar kan pijnbestrijding een rol bij spelen.
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 10 nov 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Volgens mij zijn de meeste Osteopaten zeker wel sport minded. Zeker als je in de kop van Noord Holland woont, daar zit Osteomedica in Alkmaar Heerhugowaard en Schagen. Dan heb je een zeer gedreven triathleet.
Ik vraag mij af waar de oorzaak van liesklachten kan zitten? Heeft iemand een idee?
Mijn fysiotherapeut heeft eigenlijk alleen maar gekeken naar mijn adductoren en lies van mijn rechterbovenbeen.
Hij kon alleen voelen dat mijn peesaanhechtingen en adductoren van mijn rechterbovenbeen erg gespannen en stijf waren. We dachten beide meteen aan overbelasting.
Het gekke is dat ik mijn linkerbovenbeen helemaal niet stijf en gespannen aanvoelt.
Heeft iemand een idee hoe het komt?
Mijn fysiotherapeut heeft eigenlijk alleen maar gekeken naar mijn adductoren en lies van mijn rechterbovenbeen.
Hij kon alleen voelen dat mijn peesaanhechtingen en adductoren van mijn rechterbovenbeen erg gespannen en stijf waren. We dachten beide meteen aan overbelasting.
Het gekke is dat ik mijn linkerbovenbeen helemaal niet stijf en gespannen aanvoelt.
Heeft iemand een idee hoe het komt?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Hier vanaf de computer kan niemand bepalen waar de klachten vandaan komen, zeker niet als de fysio het ook niet weet.
Maar juist daarom ga je naar een osteopaat. Die kijkt namelijk veel verder dan het probleem, en dan kan het zo zijn dat je nek verkrampt is waardoor je je been scheef trekt en daardoor pijn in je lies krijgt.
En als je de stap naar een Osteopaat nog niet wilt maken, ga dan eerst eens bij een sportarts langs.
Maar juist daarom ga je naar een osteopaat. Die kijkt namelijk veel verder dan het probleem, en dan kan het zo zijn dat je nek verkrampt is waardoor je je been scheef trekt en daardoor pijn in je lies krijgt.
En als je de stap naar een Osteopaat nog niet wilt maken, ga dan eerst eens bij een sportarts langs.