Garmin Express icm Vista
-
bertpleizier
- Forum-lid
Ik gebruik mijn Garmin Edge 800 al enige jaren icm met Garmin Express (op een Windows Vista pc) om mijn route en data uit te lezen voor Garmin Connect en Strava.
Tot vorige maand: ik kwam na een rit op de racefiets thuis en startte Garmin express op en direct kreeg ik een foutmelding en werd het programma (dat nog niet eens opgestart was) afgesloten. Verwijderen via <configuratiescherm> <software> en opnieuw installeren gaf geen oplossing.
Nu lees ik her en der dat Garmin is gestopt met de ondersteuning voor Windows Vista en dat Garmin Express dus ook niet meer werkt.
Is dat echt zo? Of is er wat anders aan de hand met mijn pc?
Is er nog een ander (Garmin) programma waarmee ik mijn gereden route met bijbehorende data als snelheid, temperatuur, cadans, enz. uit kan lezen voor Garmin Connect en Strava?
Tot vorige maand: ik kwam na een rit op de racefiets thuis en startte Garmin express op en direct kreeg ik een foutmelding en werd het programma (dat nog niet eens opgestart was) afgesloten. Verwijderen via <configuratiescherm> <software> en opnieuw installeren gaf geen oplossing.
Nu lees ik her en der dat Garmin is gestopt met de ondersteuning voor Windows Vista en dat Garmin Express dus ook niet meer werkt.
Is er nog een ander (Garmin) programma waarmee ik mijn gereden route met bijbehorende data als snelheid, temperatuur, cadans, enz. uit kan lezen voor Garmin Connect en Strava?
Je kunt op de Strava website direct je ritten uploaden. Ik gebruik Express nooit. Je kunt vermoedelijk ook op Garmin Connect direct uploaden.bertpleizier schreef: ↑04 nov 2017 20:07 Ik gebruik mijn Garmin Edge 800 al enige jaren icm met Garmin Express (op een Windows Vista pc) om mijn route en data uit te lezen voor Garmin Connect en Strava.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
bertpleizier
- Forum-lid
Wat moet ik daarvoor doen dan? Als ik mijn Edge 800 met de mini-USB kabel aansluit op mijn pc? Welk(e) bestand(en) ui welke map moet ik dan bij Garmin Connect uploaden?
Vanuit de map "activities". Daar staan alle files opgeslagen. Ze hebben als extensie .fit.bertpleizier schreef: ↑05 nov 2017 08:10 Wat moet ik daarvoor doen dan? Als ik mijn Edge 800 met de mini-USB kabel aansluit op mijn pc? Welk(e) bestand(en) ui welke map moet ik dan bij Garmin Connect uploaden?
Ze staan in chronologische volgorde en in de naam van de file staat ook nog eens de datum. Appeltje eitje.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
bertpleizier
- Forum-lid
Thanks! Dat is per rit dus maar 1 bestandje?
Scheeltweerde aanschaf van een nieuwe Garmin met bluetooth!
Scheeltweerde aanschaf van een nieuwe Garmin met bluetooth!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Geen nieuwe Garmin, maar een nieuwe pc.
Maar het is wel slecht van dit soort bedrijven dat ze een werkbaar programma updaten zodat hij totaal niet meer werkt op een ouder besturingssysteem. En dat terwijl dat besturingssysteem nog niet uitgerangeerd is.
Maar het is wel slecht van dit soort bedrijven dat ze een werkbaar programma updaten zodat hij totaal niet meer werkt op een ouder besturingssysteem. En dat terwijl dat besturingssysteem nog niet uitgerangeerd is.
-
bertpleizier
- Forum-lid
Ja dat laatste ben ik met je eens. Met internetbankieren kan ik begrijpen dat ze geen risico willen lopen vwb veiligheid. Maar Garmin Express... die weet alleen m’n gereden route, hartslag, en buitentemperatuur van de gereden rit. Niks spannends.
Overigens ook gek dat er geen officiële melding is geweest. Had wel zo betjes geweest: “let op, na de update wordt Vista niet meer ondersteund”.
Overigens ook gek dat er geen officiële melding is geweest. Had wel zo betjes geweest: “let op, na de update wordt Vista niet meer ondersteund”.
11 april 2017: einde van ondersteuning voor Windows Vista, wat inhoudt dat Vista geen beveiligingsupdates meer krijgt.
Dan heb je in feite nu een onveilig systeem en dan vind ik het ook logisch dat andere fabrikanten hun ondersteuning stoppen.
Overigens gebruik ik geen Windows maar Linux.........
Dan heb je in feite nu een onveilig systeem en dan vind ik het ook logisch dat andere fabrikanten hun ondersteuning stoppen.
Overigens gebruik ik geen Windows maar Linux.........
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vista, ik was het al helemaal vergeten....
Ze hebben het nog lang ondersteund, Voor Mac gebruikers is het minimaal OS 10.10 uit 2014.
Ze hebben het nog lang ondersteund, Voor Mac gebruikers is het minimaal OS 10.10 uit 2014.
De topicstarter is meer dan van harte welkom in de 21e eeuw.