Dank voor de reacties. Ik heb zelf meerdere transportfietsen (in originele staat) en waardeer ze in die vorm dus ook zeker. Dit is een frame wat ik over had, en het leek me leuk om eens wat te experimenteren. Bouwen/restaureren is een groot deel van de hobby. Met jullie argumenten, grote kans dat er uiteindelijk gewoon een recht herenstuur, een normaal (klassiek) zadel en een andere wielset in/op komt. Zelf had ik nog niet aan deze aspecten gedacht; ook geen ervaring mee

Ik heb nog een oud Peugeot (ren) frame en Union frame liggen, wellicht dat de onderdelen dan op 1 van deze 2 uitprobeer.
Feit blijft dat ik voor dit frame af wil van de oude trapas met inslagcups en het wil vervangen voor iets dat makkelijk in de handel te verkrijgen is. De adapter die ik heb kan voor verschillende bracket breedtes (68 - 100 mm gok ik) gebruikt worden. Ik heb nu een BSA trapas voor breedte 73 mm bestelt. Deze heeft een JIS trapas met een lengte van 131 mm. Volgens het internet (
https://www.sheldonbrown.com/bbtaper.html) past een ISO crankset daar ook zonder problemen op, alleen komt het geheel verder naar buiten te staan (in mijn geval niet ongunstig). Overigens voor deze Campagnolo set gekozen vanwege de uitstraling. Wellicht laat ik de breedte van mijn bracket dus inkorten, zodat ik incl. adapter op een breedte van 73 mm kom.