Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ervaringen Zwift workout plans

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 07 okt 2017 15:48

Wat zijn jullie ervaringen met de zwift workouts, de langere plannen gericht op ftp verhogen.
Mensen die deze workouts kunnen vergelijken met de plannen van Trainerroad?

dank.

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 27 okt 2017 12:25

Prima en leuke afwisseling op "losse" ritten of een wedstrijd.

Je hebt trainingsplannen zoals:
4week FTP Booster: https://whatsonzwift.com/workouts/4wk-f ... tp-booster
6 of 12 weken FTP plan: https://whatsonzwift.com/workouts/6wk-b ... tp-builder
https://whatsonzwift.com/workouts/10-12wk-ftp-builder

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 27 okt 2017 17:07

Ik heb zelf geen lange termijn ervaring, maar ben er Best over te spreken. Leuke trainingen. Ik heb vooral moeite mij er aan te houden. Die plannen draaien compleet de soep in als je eens een dagje buiten fietst of gaat mtb of wat ook... Het zou mooi zijn als je zo een training ook mee naar buiten zou kunnen nemen..
:winkthumb:

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 29 okt 2017 11:53

Bedankt voor de reacties. Ben inmiddels met trainerroad gestart. Gebruik zwift daarnaast voor de opvulling.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 29 okt 2017 12:40

Wat mij betreft had er bij de Zwift workouts wel iets meer informatie gemogen. Zo volg ik de 6-weken FTP builder en dan heb je 4 - 5 workouts per week, het zou (voor mij in elk geval) fijn zijn als Zwift aangeeft welke dagen je rust moet pakken en welke niet. Ook na het einde van een workout zou iets van workout-specifieke feedback welkom zijn ipv het standaard overzicht aan het einde van de rit. Nu is de informatie nogal summier en ga ik er maar van uit dat Zwift weet wat het mij moet voorschotelen maar de schoonheidsprijs verdient het naar mijn mening niet.

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 30 okt 2017 18:02

Rootland schreef: 29 okt 2017 12:40 Wat mij betreft had er bij de Zwift workouts wel iets meer informatie gemogen. Zo volg ik de 6-weken FTP builder en dan heb je 4 - 5 workouts per week, het zou (voor mij in elk geval) fijn zijn als Zwift aangeeft welke dagen je rust moet pakken en welke niet. Ook na het einde van een workout zou iets van workout-specifieke feedback welkom zijn ipv het standaard overzicht aan het einde van de rit. Nu is de informatie nogal summier en ga ik er maar van uit dat Zwift weet wat het mij moet voorschotelen maar de schoonheidsprijs verdient het naar mijn mening niet.
Dat is voor mij de reden geweest om Trainerroad te gebruiken en zwift ernaast voor wat spielerei.
Ik heb het idee dat er bij Trainerroad wat meer science achter schuilgaat.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 31 okt 2017 00:23

Yup, ik maak dit schemaatje even af en daarna even kijken bij TrainerRoad!

Plaats reactie