Maak me een hoop zorgen, hoop ongegrond. Ik heb een hekel aan een zwarte ketting en dacht na afgelopen vrijdag in de regen gereden te hebben mijn ketting te gaan waxen omdat ik in het algemeen genomen enkel met droog weer rij. OK, de meningen zijn verdeeld hierover, ik weet het. Ik heb mijn ketting en derailleurs zeer grondig gereinigd met Bionic Ontvetter. Daarna grondig nagespoeld met veel water omdat anders de wax niet hecht op je ketting. Ketting is nu brandschoon. Zo heb ik het ook begrepen uit diverse filmpjes die ik heb gezien via YouTube. Uiteraard de ketting eerst goed gedroogd. Daarna heb ik zelfs de schakels van de ketting zitten flossen omdat er toch nog altijd wat zand tussen bleek te zitten. Daarna het spul opgebracht, op elke schakel wat. Ik heb dat nu een aantal malen gedaan omdat de ketting blijft piepen. Word er niet goed van! Ik zet de fiets dan even op zijn kop en ga dan even ronddraaien. Ik blijf een licht piepend geluid horen

Bovendien is de ketting inmiddels erg plakkerig, Maar dat hoort toch niet met wax of wat zie en doe ik verkeerd? Gaat dat piepen nog wel als ik ga fietsen en/of moet ik het even de tijd geven om in te trekken tussen alle schakels? Inmiddels nu toch al een paar uur. Mogelijk is het TE koud waar de fiets staat maar dat lijkt me ook sterk. Iets van 16 graden.
Stel dat ik het piepen niet weg krijg....wat dan? Gewoon olie er over heen of moet ik eerst al die wax er weer van af halen. Gaat dat ook met Bionic ontvetter.
Ik hoop dus echt dat het piepen weg gaat als ik ga fietsen.

Wie kan mij hiermee helpen. Alvast hartstikke bedankt.