Training schema
Hallo allemaal,
ik wil eigenlijk een goed trainingsschema hebben waar bij ik tochten rond de 100 /160 km kan rijden,
verder zou ik dat uit eindelijke willen met een gemiddelde van 35+.
hoe kan ik dat het beste aan pakken en waar kan ik dat vinden.
ik heb ook beschikking over een tacx dus kan ook binnen door gaan in de winter.
dus het schema moet ook wel met een tacx kunnen werken wat betreft trainingen doen.
verder kan heb ik ook een garmin en hartslagband en cadans meter.
hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik wil eigenlijk een goed trainingsschema hebben waar bij ik tochten rond de 100 /160 km kan rijden,
verder zou ik dat uit eindelijke willen met een gemiddelde van 35+.
hoe kan ik dat het beste aan pakken en waar kan ik dat vinden.
ik heb ook beschikking over een tacx dus kan ook binnen door gaan in de winter.
dus het schema moet ook wel met een tacx kunnen werken wat betreft trainingen doen.
verder kan heb ik ook een garmin en hartslagband en cadans meter.
hoop dat jullie me kunnen helpen.
Schaf maar vast een scooter aan. Een gemiddelde van 35+?? Ik koers en train veel maar dat gemiddelde komt alleen voor bij een rit met volledig wind mee en zeker niet over 100km. Zet dat dus maar uit je hoofd.
Stel eerst eens een reëel doel en geef eens wat meer achtergrondinformatie van jezelf. Dit is wel heel kort door de bocht.
Stel eerst eens een reëel doel en geef eens wat meer achtergrondinformatie van jezelf. Dit is wel heel kort door de bocht.
Biking is Living!
scoloo schreef: ↑23 jul 2017 22:16 Schaf maar vast een scooter aan. Een gemiddelde van 35+?? Ik koers en train veel maar dat gemiddelde komt alleen voor bij een rit met volledig wind mee en zeker niet over 100km. Zet dat dus maar uit je hoofd.
Ik heb nog geen koers gereden waar het gemiddelde onder de 35 km/h zit. Ik veronderstel dat de TS niet solo 35 km/h gemiddeld wilt rijden tijdens een toertocht maar in een snel groepje. Zelfs als de TS dit solo wil doen is dit niet heel bijzonder (wel hard en knap natuurlijk). Met de monstertijdrit wordt wel eens 45 km/h gereden over 120 km.
Aan TS, zoek eens op dit forum. Kort maar krachtig: varieer veel in je trainingen, lange duurtrainingen, intensieve interval sessies en gewoon veel uren maken. Denk ook eens aan je houding en materiaal, 35 km/h rijden onder in de beugel is een stuk makkelijker dan rechtop met een flapperend jasje.
Gemiddeldes zijn altijd zo mooi. We hechten daar heel veel waarde aan, terwijl het echt helemaal niets zegt!
Vertrek ik van mijn huis in de stad voor een rondje van 100 km, scheelt alleen het aanzetten in of uit de stad al minstens 2 km/h. Verder heb je nog de route. Moet je onverwacht een stuk langzaam door een één of andere dorpskern? Dag dag gemiddelde!
Woon je in Flevoland en kan je non stop 100 km rijden, ja dan heb je wel kans op 35. Maar dat is nog steeds niet mis qua gemiddelde!
Begin gewoon met rustige duur, laat het gemiddelde los. Dan komt vanzelf de duur. Snelheid train je er dan later erg makkelijk bij!
Vertrek ik van mijn huis in de stad voor een rondje van 100 km, scheelt alleen het aanzetten in of uit de stad al minstens 2 km/h. Verder heb je nog de route. Moet je onverwacht een stuk langzaam door een één of andere dorpskern? Dag dag gemiddelde!
Woon je in Flevoland en kan je non stop 100 km rijden, ja dan heb je wel kans op 35. Maar dat is nog steeds niet mis qua gemiddelde!
Begin gewoon met rustige duur, laat het gemiddelde los. Dan komt vanzelf de duur. Snelheid train je er dan later erg makkelijk bij!
mijn achtergrond is niet heel bijzonder .
Maar ik rij normaal gewoon lekker rondjes met een paar vrienden maar dit wordt steeds minder.
Dus wil ik een doel hebben waar ik voor train zodat ik ook een goede motivatie heb om lekker te blijven fietsen.
het zal deels alleen zijn en deels samen.
ik ben voor de rest geen wedstrijdrijder of iets in die geest .
verder moet ik ook de plezier weer deels terug krijgen in het fietsen.
dat gemiddelde snap jullie wel maar dat is voor mij dan dus een doel.
maar hoe kan ik dit dus het beste aan pakken.
wat voor mij het beste werkt dus dus iets met hartslag en cadans waar ik op moet letten enzovoort.
wat materiaal betreft zit het ook wel goed.
isaac meson ultegra 6800 ffwd 6cm.
Maar ik rij normaal gewoon lekker rondjes met een paar vrienden maar dit wordt steeds minder.
Dus wil ik een doel hebben waar ik voor train zodat ik ook een goede motivatie heb om lekker te blijven fietsen.
wat voor mij het beste werkt dus dus iets met hartslag en cadans waar ik op moet letten enzovoort.
Stuur een mail naar het blad fiets magazine en vraag of ze de editie 2017 voeding en training nog hebben liggen daar vindt jij in wat je nodig hebt.jondal schreef: ↑24 jul 2017 16:49 mijn achtergrond is niet heel bijzonder .
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Lees mijn onderschrift en daar ligt het geheim. Alleen daar schuilt ook de grote valkuil. Trainen doe je voor een doel. Maar veel wielertoeristen maken de grote fout door te denken dat elke training al een doel is. Men wil dan elke training met 30+ thuiskomen. Geeft leuke reacties op strava. Wat er dan gebeurt is dat ze met een hoge hartslag gaan rijden om het gemiddelde op te krikken. Leuk, maar als je dat constant doet train je niet goed. Een goede trainingsopbouw bestaat voor het merendeel uit D1, soms wel tot 70-80%. Voor de rest train je harder. Afwisseling is het andere toverwoord. Op weg naar een doel ga je dan vanzelf meer in een hogere hartslag trainen. Maar ja, wat is je doel? Het betekent in ieder geval wel dat je langzaam fietst in het begin en juist helemaal niet in de buurt komt van jouw droomsnelheid. Later zal dat vanzelf beter gaan. Als je dit regime tenminste weet vol te houden. Want dat lukt alleen de mentaal sterken 
Ikzelf train al jaren heel veel op lage hartslag en heb mijn gemiddelde met sprongen omhoog zien gaan. 30+ in D1 is normaal. Maar dat heeft wel lang geduurd voor ik zover was en het was eigenlijk niet eens de bedoeling het gemiddelde omhoog te krijgen. Ik wilde meer inhoud kweken en dat is ook gelukt.
Kortom, ik zou heel veel op lage hartslag trainen om een goede basis te krijgen. De snelheid gaat dan vanzelf omhoog. Misschien niet wat je wil horen. Tja, wie langzaam wil fietsen moet mentaal sterk zijn.

Ikzelf train al jaren heel veel op lage hartslag en heb mijn gemiddelde met sprongen omhoog zien gaan. 30+ in D1 is normaal. Maar dat heeft wel lang geduurd voor ik zover was en het was eigenlijk niet eens de bedoeling het gemiddelde omhoog te krijgen. Ik wilde meer inhoud kweken en dat is ook gelukt.
Kortom, ik zou heel veel op lage hartslag trainen om een goede basis te krijgen. De snelheid gaat dan vanzelf omhoog. Misschien niet wat je wil horen. Tja, wie langzaam wil fietsen moet mentaal sterk zijn.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]