versnellingen Froome
Als ik op de Vrt hoor dat Benoit en Gallopin gisteren met 39/30 als kleinste fietsten , ben ik wel benieuwd welke tandwielen Froome in de bergen monteert .
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
bronChris Froome's bike is equipped with Shimano's Dura-Ace 9150 electronic groupset. A gear combination of 52/38 chainrings and an 11-28 cassette is relatively normal for Froome, whilst the Team Sky leader is known to swap out his elliptical custom chainrings depending on the parcours of the race. The custom chainrings have become synonymous with Froome and the blacked-out parts don't have any branding.
Echt een enorm verschil met de generatie "Peter Winnen". Die reed met 42x23 en dan was het de bedoeling dat de 23 nog schoon gehouden werd. En dat deden we uiteraard allemaal na. Nog een wonder dat er zo weinig knieën ontploft zijn
-
- Forum-lid
- Infinito GB
- Forum-lid
Er gaan genoeg verhalen rond van profs die in sommige etappes met een 36 of 34 binnenblad rijden. Zo ook Contador. Voor profs word elke dag de fiets aangepast aan het doel. Daarin zal Froome dus ook geen uitzondering zijn.
-
- Forum-lid HC
Ik ben van die generatie, en inderdaad je wist niet beter zelf een keer rondrit gereden Zwitsers en Italiaans hooggebergte met OAD 15 dagen met 36 kilometer hoogteverschil. Alleen voor die vakantie maar eens een 26 laten monteren.

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Tja je kan wel pochen dat je zwaarder rijd dan een prof. Die prof gaat wel een stuk harder omhoog.
Maak joe woar
Ik ken die stoere praat, maar heb het ook nooit begrepen.Fietsen?altijd schreef: ↑20 jul 2017 17:07Tja je kan wel pochen dat je zwaarder rijd dan een prof. Die prof gaat wel een stuk harder omhoog.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
- Forum-lid HC
Ik ook niet, rijd waar jezelf het snelste op bent.
Hangt ook wel van je conditie af, rijd je 1 x per week 2 uur heeft het weinig zin om licht te gaan rijden. Maar als je regelmatig langere ritten rijd is hetvwel handig om het aan te leren.
Hangt ook wel van je conditie af, rijd je 1 x per week 2 uur heeft het weinig zin om licht te gaan rijden. Maar als je regelmatig langere ritten rijd is hetvwel handig om het aan te leren.