Route Zwarte Woud naar Vogezen
Eind van de zomer het plan opgevat om van de standplaats Feldberg (Zwarte Woud) naar de volgende standplaats Ventron (Vogezen) per fiets af te leggen. Nu kan ik in 1 "rechte lijn" de route nemen en achter mijn Garmin aan fietsen, maar ik weet dan niet of het een leuk parcours word.
Heeft er iemand suggesties over stukken die ik zeker mee moet pakken, zodat ik tot een leuke route kan komen ?
Heeft er iemand suggesties over stukken die ik zeker mee moet pakken, zodat ik tot een leuke route kan komen ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
de standaardroute zal je door Freiburg sturen. Dat is een hele drukke stad die waarschijnlijk zult willen vermijden. Verder is het wel handig om aan te geven wat je van je route verwacht. Hoe lang wil je het maken? En hoeveel hoogtemeters wil je erbij?
De hoogtemeters maken niet zoveel uit. Als ik de "standaard" route volg kom ik rond de 200K.
De beperking zit een beetje dat je op niet zoveel plekken de Rijn over kan steken.
De beperking zit een beetje dat je op niet zoveel plekken de Rijn over kan steken.
Freiburg is heel goed te befietsen, hoor. Er loopt een fietspad langs de Dreisam dwars doorheen. Je wilt wel het spitsuur vermijden, dan fietst heel Freiburg over die weg.
Vorsprung durch Pedantik
Ik heb goede ervaringen met www.routeyou.com, ik zet hem op "Mooiste racefietsroute" en geef start en eindpunt in en indien nodig een of meerdere tussenpunten. Vervolgens loop ik hem in Google Earth even na maar tot nu toe heb ik niets hoeven aanpassen en een mooie route gereden.
Hier komt ie:
Feldberg - Todtnau - Utzenfeld - Wieden - Münstertal - Heitersheim - (Over de A5 naar Basel) - Brug over de Rhein - Sluizen bij de Centre Nucléaire - Blodelsheim - Ensisheim - Staffelfelden - Cernay - Thann - Kruth - Ventron
130km.
Feldberg - Todtnau - Utzenfeld - Wieden - Münstertal - Heitersheim - (Over de A5 naar Basel) - Brug over de Rhein - Sluizen bij de Centre Nucléaire - Blodelsheim - Ensisheim - Staffelfelden - Cernay - Thann - Kruth - Ventron
130km.
In verleden twee keer oversteek Zwarte - Woud naar Vogezen gemaakt. 1 keer Titisee-La Bresse en dat lijkt hier wel heel erg op.
Ben zelf wel enthousiast over en noordelijk route. Vooral het laatste deel.
Ik heb de route niet meer kant en klaar liggen (was sowieso nog in het papieren kaarten tijdperk) maar dit komt aardig in de buurt.
https://goo.gl/maps/gXLXFASNvhM2
Overigens in Titisee in de zomer een keer natte sneeuw gehad
Ben zelf wel enthousiast over en noordelijk route. Vooral het laatste deel.
Ik heb de route niet meer kant en klaar liggen (was sowieso nog in het papieren kaarten tijdperk) maar dit komt aardig in de buurt.
https://goo.gl/maps/gXLXFASNvhM2
Overigens in Titisee in de zomer een keer natte sneeuw gehad
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik zou juist kiezen van de voet van het Schwarzwald naar de voet van de Vogezen. Mooi vlakke rit.