Nu is mijn ervaring op de baan erg beperkt, (alleen een merkloze huurfiets in Alkmaar, die goed zat er reed). Maar zoals ik al zei weet ik eigenlijk ook niet wat goed is op de baan... De Pures zijn dus wat flauw qua balhoofdhoek, terwijl de Unknows juist weer stijl zijn. Mijn Felt hangt er tussen en de Dolans volgens mij ook. Van de Dolans heb ik er ook een paar zien rijden tijdens de NLCrit series op de weg. Met die flauwere balhoofdhoek zal die fiets juist ook wel erg prettig op straat rijden. De balhoofdhoek van mijn Felt TK3 is ook best steil, steiler dan de Dolan TC1. Alleen in langzame hele scherpe bochten raken mijn tenen mijn voorwiele. Op de baan zal dat sowieso nooit een issue zijn, maar ook tijdens mijn straat criterium heb ik daar geen last van gehad...
Wel heb ik het idee dat ik met mijn Felt TK3 ook goed op de baan mee uit de voeten zal kunnen.
Met een Dolan frame weet je wel zeker dat je goed zit, zelfde geld natuurlijk voor de meeste baanframes van de "bekende" merken...
Met 165mm cranks zul je naar mijn idee prima zitten. Je hebt redelijk lange benen omdat je een vrouw bent. 160mm zou ik niet doen, tenzij je op je gewone fiets al met 165mm cranks rijdt... Dan zal het snel wennen. Normale racefiets en mtb rijd ik met 170 cranks, mijn fixie met 165mm cranks... Op de baan zal dat ook prima werken, mits je een echt baanframe hebt en de bottom bracket op de juiste plaats zit.
Verder zijn er ook wel dingen die je snel ook belangrijk zult vinden, zoals wielen. Alles bij elkaar met alles los aanschaffen zal het flink oplopen qua bedrag wat je fiets gaat kosten. Misschien toch voordeliger iets 2e hands of in de aanbieding aan te schaffen. Standaard wielen zijn niet altijd je van het bij sommige modellen, al is het op de baan natuurlijk wel altijd schoon en krijgen je wielen het minder te verduren.
Ook zou ik eens naar je vertandingen kijken en kijken waar andere beginners mee beginnen op de baan. Wat ik zelf handig vind zijn de Miche adapters, waarmee je snel je achterkransje kunt wisselen. Een tandwiel met schroefdraad zijn zich uiteindelijk zo vast dat je die er haast niet meer afkrijgt mocht je het tandwiel ooit willen wisselen.
Kwam deze kleine ook een keertje tegen. Ze hebben hem nog steeds, maar hij ziet er niet zo mooi uit met die decals... Zonde dat er geen Bianchi meer op staat...
https://www.futurumshop.nl/wilier-pista ... ke-s.phtml