Giant propel advanced of de Specialized Allez Sprint
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Al enige tijd ben ik van plan om een nieuwe fiets aan te schaffen, met wedstrijden in het achterhoofd.
De keuze is gevallen op de Giant propel advanced 1 (2017) of de Specialized Allez Sprint (2017).
Zowel de wielen als de groepset zullen geupgrade worden.
Nu heb ik aardig wat pro's en con's over de twee fietsen gelezen, maar het doorslaggevende zal zijn welke beter presteert tijdens wedstrijden. Aangezien ik geen wedstrijd ervaring heb blijft dit een blanco page voor mij, vandaar de vraag:
Iemand hier met wedstrijd ervaring die mijn keuze tussen de twee kan vereenvoudigen?
Bedankt,
Daan
Al enige tijd ben ik van plan om een nieuwe fiets aan te schaffen, met wedstrijden in het achterhoofd.
De keuze is gevallen op de Giant propel advanced 1 (2017) of de Specialized Allez Sprint (2017).
Zowel de wielen als de groepset zullen geupgrade worden.
Nu heb ik aardig wat pro's en con's over de twee fietsen gelezen, maar het doorslaggevende zal zijn welke beter presteert tijdens wedstrijden. Aangezien ik geen wedstrijd ervaring heb blijft dit een blanco page voor mij, vandaar de vraag:
Iemand hier met wedstrijd ervaring die mijn keuze tussen de twee kan vereenvoudigen?
Bedankt,
Daan
-
- Forum-lid
Wat voor fiets heb je nu? Beter ga je eerst wedstrijden fietsen, de benen upgraden en dan een keer naar de fiets kijken.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik fiets nu met een cube gtc agree pro 2010. Mijn benen upgraden, bedankt voor de tip. Dit maakt de keuze zoveel makkelijker.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Beide fietsen voldoen voor wat jij er mee wil doen.
Hou er rekening mee dat je met een beetje pech in een wedstrijd wel eens tegen het asfalt kan gaan.
Koop dan de fiets welke je bij een eventuele valpartij het minste pijn doet in je portemonnee.
Kijk ook eens naar het crash replacement programma van beide merken, als ze dat al hebben.
Succes.
Hou er rekening mee dat je met een beetje pech in een wedstrijd wel eens tegen het asfalt kan gaan.
Koop dan de fiets welke je bij een eventuele valpartij het minste pijn doet in je portemonnee.
Kijk ook eens naar het crash replacement programma van beide merken, als ze dat al hebben.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tip! Beide fietsen zijn momenteel vrijwel even duur en aangezien werk grotendeels betaald zal het voor mij weinig pijn doen in de portemonnee, gelukkig. Ik zal beide partijen eens contacteren over het crash replacement programma.
Volgens mij hebben beide merken geen crash replacement hoor. Ik rij zelf de aluminium Allez uit 2016. Prima fiets om mee te koersen.
Maar ik ben het wel met fietsenaltijd eens. De fiets gaat het verschil niet maken in de koers. De benen wel.
Over de kosten en het vallen. Ik ben eens in 1 week 2 keer onderuit gegaan (niet door eigen schuld) en 2 mijn shifters aan stront. Dan gaat het snel in de kosten lopen.
Voor het vallen en beginnend koersen rijden -> Allez
Voor carbon -> de propel
Maar ik ben het wel met fietsenaltijd eens. De fiets gaat het verschil niet maken in de koers. De benen wel.
Over de kosten en het vallen. Ik ben eens in 1 week 2 keer onderuit gegaan (niet door eigen schuld) en 2 mijn shifters aan stront. Dan gaat het snel in de kosten lopen.
Voor het vallen en beginnend koersen rijden -> Allez
Voor carbon -> de propel
Biking is Living!
-
- Forum-lid
Mijn benen zijn ook getraind en hebben nog een lange weg te gaan
. Dat zegt nog niet dat ik pas bij 350-400 FTP een nieuwe fiets ga aanschaffen. Maar dat is off-topic.. De nieuwe fiets word voornamelijk aangeschaft ivm het werk budget dat nu nog aanwezig is en de aanbiedingen waar ik in geïnteresseerd ben.
Ik heb al wel wat gelezen over een crash replacement program van specialized, maar niet in nederland, dus daar zal ik nog eens achter aan gaan. Voor Giant lijkt het zo te zien een onbekend terrein te zijn in Nederland.

Ik heb al wel wat gelezen over een crash replacement program van specialized, maar niet in nederland, dus daar zal ik nog eens achter aan gaan. Voor Giant lijkt het zo te zien een onbekend terrein te zijn in Nederland.
-
- Forum-lid
Tja ik vind de fiets die je nu hebt gewoon geschikt voor het doel.
Maar als je wat nieuws wil koop wat je motiveert.
Maar als je wat nieuws wil koop wat je motiveert.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Puur esthetisch vind ik de Allez toch wel veruit de mooiste.
Maarja over smaken en kleuren.....
Bij de jeugdwedstrijden in België is de Allez wel vrij populair. Zal er wel mee te maken hebben dat je voor een vrij zacht prijsje toch een beetje de looks van de topmodellen van Speci krijgt.
Maarja over smaken en kleuren.....
Bij de jeugdwedstrijden in België is de Allez wel vrij populair. Zal er wel mee te maken hebben dat je voor een vrij zacht prijsje toch een beetje de looks van de topmodellen van Speci krijgt.