grote zadeltas of andere oplossing?
Ik ben naar op zoek naar een manier om schoenen, T-shirt, korte broek, ... mee te nemen met een racefiets. De makkelijkste manier zou natuurlijk gewoon een rugzak zijn, maar dit zit zeer ongemakkelijk. Dus mijn vraag is of er andere mogelijkheden zijn?
Ik had al deze grote zadeltas (Cordura saddle-bag) gezien, maar als ik naar de afmetingen kijk gaan hier juist geen schoenen in passen
Ik had al deze grote zadeltas (Cordura saddle-bag) gezien, maar als ik naar de afmetingen kijk gaan hier juist geen schoenen in passen
Composite schreef:Gewoon een rugzak, zit prima (mits je een goede koopt..), en ziet er beter uit/minder slecht uit dan zo'n afzichtelijke hutkoffer op je fiets.
Met dit weer wil ik niks op mijn rug, überhaupt heb ik er een hekel aan...
Voor woon-werk en een nachtje weg heb ik zo'n dragertje:
[img=http://rose.nl/output/importbilder/arti ... 8112_1.jpg]
Te koop bij Rose voor 27,50...
Zit in 30 sec, klik er een low-rider tasje aan en klaar.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
Ik heb zelf een Nomad Onyx 25l rugzak met airvent. Er zit een licht frame in de rugzak waardoor mijn rug open is en er dus wel de nodige verkoeling bij kan. Schoenen e.d past hier prima in (3 delig pak heb ik nog niet geprobeerd). Beter is natuurlijk als iemand anders jouw spullen kan meenemen 

Ik zou het inderdaad niet gebruiken bij een carbon zadelpen. Ook kijk ik kritisch naar de strop om de pen (die krijgt ook meer te verwerken met dit systeem..). En meer dan 5-6 kg gaat er niet op / aan hangen. Rose geeft aan dat je er niet meer dan 10 kg aan moet hangen. Ik zou dat ook niet willen. Het dansen valt overigens erg mee. De drager is opvallend stijf, van dansen heb ik nooit wat gemerkt..
Voor de rest is het een kwestie van smaak en gewenning. Ik gebruik dit systeem ook voor langere afstanden 100+ km. Ik wil dan gewoon niks op mijn rug, dat gewicht vindt je terug in je polsen en zitvlak en dat wil ik gewoon voorkomen, dan maar wat minder fancy en flitsend. Gebruik je je fiets voor ww verkeer van 15km dan wordt het natuurlijk een ander verhaal..
Op termijn wil ik mijn racer ook aanpassen als ultralight vakantiefietsje en dan zal er wel een tubus fly op komen oid.
Voor de rest is het een kwestie van smaak en gewenning. Ik gebruik dit systeem ook voor langere afstanden 100+ km. Ik wil dan gewoon niks op mijn rug, dat gewicht vindt je terug in je polsen en zitvlak en dat wil ik gewoon voorkomen, dan maar wat minder fancy en flitsend. Gebruik je je fiets voor ww verkeer van 15km dan wordt het natuurlijk een ander verhaal..
Op termijn wil ik mijn racer ook aanpassen als ultralight vakantiefietsje en dan zal er wel een tubus fly op komen oid.
Groet,
Eric
Eric
Kingpin schreef:Rugzakken van Deuter schijnen een goede ventilatie te hebben. Misschien is dat iets voor je?
Of een vaude, bijvoorbeeld:
http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... /100880400
Ik rijd nu al 8 jaar woon - werk met van alles in m'n rugzak: heen vaak in trein: fietsspullen in rugzak, terug fietsen en 'nette' kleding incl schoenen en colbert in rugzak. vaak nog laptop erbij (dell 4300).
- robbebopper
- Forum-lid HC
Wat betreft de schoenen; ik heb gewoon een paar schoenen op het werk staan. Scheelt weer in gewicht. En ik heb een Deuter rugzak. Inderdaad met zo'n "airflow" systeem (frame, waardoor de zak niet direct op de rug rust). Dit werkt erg goed. Kleding kun je er makkelijk in kwijt (24l), en ook de boterhammen komen ongeschonden aan op de werkvloer.
-
- Forum-lid
Deze woon/werker heeft ook enkele paar schoenen op het werk staan die daar blijven want schoenen zijn echt een vervelende vorm/formaat om in een rugzak te stoppen.
Ik gebruik ook altijd een rugzak, heb zo een drietal formaten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liefst zonder rij maar dat lukt moeilijk. Zeker in het tussenseizoen heb je 's morgens warmere kledij nodig die je dan 's avonds niet meer nodig hebt.
Ik zou het dus ook bij een rugzak houden, zie niet direct een beter alternatief.
Ik gebruik ook altijd een rugzak, heb zo een drietal formaten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liefst zonder rij maar dat lukt moeilijk. Zeker in het tussenseizoen heb je 's morgens warmere kledij nodig die je dan 's avonds niet meer nodig hebt.
Ik zou het dus ook bij een rugzak houden, zie niet direct een beter alternatief.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.