Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Beste power meter in combinatie met forerunner

martijn78
Forum-lid

martijn78 22 apr 2017 15:45

Wie heeft er ervaringen met een power meter in combinatie met een Garmin Forerunner?
ik ben namelijk opzoek naar een powermeter die goed werkt met mijn Garmin Forerunner 735 XT.
heb deze week een stages power meter aangeschaft, echter werkt deze niet geheel lekker.
als ik mijn forerunner aan het stuur bevestig pakt hij meestal wel het signaal, maar als ik de forerunner aan mijn pols draag dan raakt hij het signaal van de power meter heel snel kwijt.
ook met mijn fietscomputer werkt de stages niet vlekkeloos, enkel als ik de fietscomputer ongeveer op mn bovenbuis zou monteren dan heeft hij een goed signaal. De stages ga ik dus retour sturen.

Is er iemand die goede ervaringen heeft met een forerunner in combinatie met een powermeter?
werkt bv de 4iii, de bepro of de Garmin Vector wel goed qua Ant+ signaal?

ik ben redelijk gefixeerd op het blijven gebruiken van mijn forerunner, omdat ik ten eerste deze pas heb aangeschaft, en ten tweede omdat ik voor duathlon trainingen hier echt een perfect apparaat aan heb die aan alle wensen voldoet.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 22 apr 2017 17:21

Ik kan de combinatie Bepro met de 735 XT komende dagen eens voor je uit proberen. Normaal rij ik met een Garmin Edge 1000, ook dan heb ik soms een verbindingsprobleem, dat meestal na even stilstand en auto pauze is opgelost. Kortom altijd en in alle gevallen vlekkeloos zal het nooit gaan. Gebruiken van het horloge en de Edge doe ik nooit, omdat deze beide de rit gaan uploaden naar connect en Strava. Mijn dochter doet ook duathlon en triathlon en gebruikt haar horloge alleen voor zwemmen en hardlopen. Op de fiets altijd de Edge 520 in combinatie met de Bepro's, in de trainingen en wedstrijden.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

dt_swiss
Forum-lid

dt_swiss 24 apr 2017 14:42

Van de BePro kan je ook de signaal sterkte aanpassen, misschien een oplossing?

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 24 apr 2017 17:28

dt_swiss schreef:Van de BePro kan je ook de signaal sterkte aanpassen, misschien een oplossing?
Dank je, ik wist niet dat dit kon :winkthumb: . Heb zojuist een setje aan de pc gehangen en inderdaad gezien dat je het signaal van "default" naar "max" kan aanpassen. Dat zal waarschijnlijk wel batterij vermogen kosten denk ik. Zag ook andere leuke parameters voorbij komen als pedaalkracht links en rechts. Nogmaals dank je voor de tip :).

athhretjt
Forum-lid

athhretjt 25 apr 2017 10:17

Als je zoekt op internet, lijkt het probleem met een zwak ANT+-signaal vaker voor te komen met Stages. Bedenk echter wel, dat er ook veel Stages-gebruikers zijn (en dus meer klachten..)..
Als je betrouwbaarheid zoekt, zou ik zelf altijd voor een crankgebaseerde powermeter, zoals SRM, Power2Max of Quarq gaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 apr 2017 11:20

Quarq, komt heel goed, zo niet als beste uit elke test en het goedkoopste met een 700 - 800 euro.

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 26 apr 2017 16:35

martijn78 schreef:Is er iemand die goede ervaringen heeft met een forerunner in combinatie met een powermeter?
werkt bv de 4iii, de bepro of de Garmin Vector wel goed qua Ant+ signaal?
Ik heb de combinatie Forerunner 735XT en de Bepro nu met twee korte ritjes getest en hij pakt het signaal goed op. De vermogenswaarde op de 735XT en de Edge 1000 kwamen goed overeen, dit voor wat het waard is... Een uitspraak over de betrouwbaarheid kun je pas over een aantal maanden doen.

Plaats reactie