nieuwe wielenset kopen fulcrum 3
Hallo
Ik wil een nieuwe wielenset kopen voor mijn wielrenfiets. Ik was aan het denken om de fulcrum racing 3 te kopen.
Ik weeg ongeveer 75kg.
Rij graag in de ardenne en ga ook eens per jaar naar de alpen.
Mijn budget is rond de 400 euro.
Hebben jullie ervaring met deze wielenset of weten jullie nog een andere wielenset die beter is?
Ik wil een nieuwe wielenset kopen voor mijn wielrenfiets. Ik was aan het denken om de fulcrum racing 3 te kopen.
Ik weeg ongeveer 75kg.
Rij graag in de ardenne en ga ook eens per jaar naar de alpen.
Mijn budget is rond de 400 euro.
Hebben jullie ervaring met deze wielenset of weten jullie nog een andere wielenset die beter is?
Kun je geen buil aan vallen, maar ik zou de Zonda's pakken van Campagnolo. Dit zijn precies dezelfde wielen, maar dan 17 mm interne breedte ipv 15.
-
- Forum-lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56
Sta een beetje voor dezelfde keuze.
Fiets is afgemonteerd met Shimano dus leek mij de keuze makkelijk, Fulcrum 3.
Echter, na alle draadjes hier op het forum ... de Zonda' s zijn 17 mm. breed en kosten links en rechts minder dan de 3's.
Na het zien van de wielen vraag ik me af of de wielen wel sterk genoeg zijn, ze zien er best wel fragiel uit (veel open ruimte tussen de spaken). Aangezien mijn gewicht zo,n 95 kg. is, maak me een beetje zorgen om de duurzaamheid.
Alternatief zou voor mij de Fulcrum 4 zijn, de looks van dit wiel spreken mij wel aan ... echter schijnen de Zonda's en de 3's "beter" te zijn.
Iemand hier een verhelderende blik op ?
Fiets is afgemonteerd met Shimano dus leek mij de keuze makkelijk, Fulcrum 3.
Echter, na alle draadjes hier op het forum ... de Zonda' s zijn 17 mm. breed en kosten links en rechts minder dan de 3's.
Na het zien van de wielen vraag ik me af of de wielen wel sterk genoeg zijn, ze zien er best wel fragiel uit (veel open ruimte tussen de spaken). Aangezien mijn gewicht zo,n 95 kg. is, maak me een beetje zorgen om de duurzaamheid.
Alternatief zou voor mij de Fulcrum 4 zijn, de looks van dit wiel spreken mij wel aan ... echter schijnen de Zonda's en de 3's "beter" te zijn.
Iemand hier een verhelderende blik op ?
De FR3/Zonda's zijn bombproof en zeer duurzaam. De velgen zijn nl. heel sterk, ook al zie je dat niet. Het verschil tussen FR4 en FR3 is groter dan het verschil tussen FR3 en de duurdere types FR1 en zero. Betere naven en aanzienlijk lager gewicht bij FR3 tov FR4.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stickers trek je er zo af.
Ik ben meestal net iets boven de 100 kg. Heb met FR7, FR5, en FR4 nog nooit een spaakbreuk gehad. Wel vorig jaar in mijn zonda achterwiel. Kop van de spaak wat in de naaf haakt was er af. Kon trouwens gewoon verder fietsen. Is onder garantie gerepareerd. Tot nu toe geen problemen meer mee gehad. De zonda naven draaien echt veel mooier. De spaakafstand is niet helemaal hetzelfde bij de FR3 en de zonda's. Afstand zonder spaak is bij de FR3 iets kleiner. Gevoelsmatig zijn de FR4 het sterkst. Het gewichtsverschil lijkt me niet belangrijk als je 100 kg weegt
-
- Forum-lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56
volgens Mantel vervalt de garantie als je de stickers eraf haalt ...
Grappig dat Mantel dat zegt. Toevallig een F5 wiel ingestuurd voor garantie naar Mantel. Zonder stickers. Kreeg gewoon een nieuw wiel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56
Ik had het gevraagd in Den Bosch (zijn net open). Zal nog eens contact opnemen met Arnhem over hoe en wat.
Als ik jullie goed begrijp, zijn de Zonda's bombproof en aanzienlijk "beter" dan de 4's (die ik in mijn andere fiets heb).
Dank alvast voor jullie reactie's
Als ik jullie goed begrijp, zijn de Zonda's bombproof en aanzienlijk "beter" dan de 4's (die ik in mijn andere fiets heb).
Dank alvast voor jullie reactie's
Tsja, wat verwacht je ervan?
Het zijn soortgelijke wielen, de R4's hebben alleen wat simpeler naven waar wel eens klachten over zijn wegens speling die er niet uit te halen is.
Bombproof zijn ze geen van beiden echt en van verschil in rijeigenschappen zal je hoogstwaarschijnlijk uberhaupt niks merken.
Ook van "betere"naven merk je niks.
Waar een zwaardere rijder WEL iets aan heeft is IMO een bredere velg, 17C of liever nog 18/19C, daarmee kan je ongestraft lagere druk rijden met behoud van wegligging en rolweerstand.
Een toelichting op "bombproof" zoals ik dat zie; geven na jaren met een relatief zware rijder geen problemen zoals spaakbreuk en scheuren rond de spaakgaten in de velg.
Dit kan met zulke spaakaantallen gewoon niet gegarandeerd worden, wat niet wil zeggen dat het niet een paar jaar goed kan gaan....
Het zijn soortgelijke wielen, de R4's hebben alleen wat simpeler naven waar wel eens klachten over zijn wegens speling die er niet uit te halen is.
Bombproof zijn ze geen van beiden echt en van verschil in rijeigenschappen zal je hoogstwaarschijnlijk uberhaupt niks merken.
Ook van "betere"naven merk je niks.
Waar een zwaardere rijder WEL iets aan heeft is IMO een bredere velg, 17C of liever nog 18/19C, daarmee kan je ongestraft lagere druk rijden met behoud van wegligging en rolweerstand.
Een toelichting op "bombproof" zoals ik dat zie; geven na jaren met een relatief zware rijder geen problemen zoals spaakbreuk en scheuren rond de spaakgaten in de velg.
Dit kan met zulke spaakaantallen gewoon niet gegarandeerd worden, wat niet wil zeggen dat het niet een paar jaar goed kan gaan....
Laatst gewijzigd door Keezx op 19 apr 2017 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig