Wou graag mijn Truvativ Elita crank vervangen voor een carbon crankstel, nu ben ik een Force tegen gekomen, een mooie degelijke crank.
Nu weet ik dat Truvativ onder Sram valt. Alleen heb ik geen idee of de BB hetzelfde is voor de cranks? Verder zitten er op de fiets namelijk shimano onderdelen. Heb ook geen idee wat voor BB er momenteel in zit.
Maakt truvativ gebruik van een shimano BB of heeft het een zelfde BB als Sram? Uit mijn zoekwerk was ik er namelijk wel achter gekomen dat Shimano BB niet gaat passen.
En kan ik zelf de cranks gemakkelijk verwisselen of zal ik even langs de FM gaan?
Alvast bedankt voor de reacties!
Force crank vervangen voor Truvativ
-
mister_arby
- Forum-lid
Kijk nu eens op je fiets naar welke BB er op zit, negen kans op tien is het een GXP BB en dat kan je in zo uit het hoofd in 90% van de gevallen gewoon gebruiken met zowel SRAM als Truvativ
-
mister_arby
- Forum-lid
Mooi dankje!
volgens mij is het een beetje vergelijkbaar met campa-fulcrum. De elita is vergelijkbaar met de rival, de rouleur met force. Voor de red is echter geen vergelijkbare crank?
Als je echter graag een carbon crankarm wilt en geen sram dan is de rouleur ook nog een optie. Ebay staat er redelijk vol mee.
Als je echter graag een carbon crankarm wilt en geen sram dan is de rouleur ook nog een optie. Ebay staat er redelijk vol mee.