TT Drenthe 500 12-08-2017
- heinrich-gs
- Forum-lid
Nieuw evenement in Drenthe, 500 km rijden over het oude TT circuit van Assen.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/119153/ ... e-TT-route
Ik las het net, en wilde het even delen.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/119153/ ... e-TT-route
Ik las het net, en wilde het even delen.
Bliede met mien fietse
Idee is leuk, de uitvoering is ruk.. elke 100 km verplicht een half uur rustpauze nemen. Dit gaat tegen ieder principe van tijdrijden in. Kans op afkoelen in je bezwete kleding. Compleet uit je wedstrijdritme.. ik heb de Drenthe200 gefietst.. op 10.08 minuten Fietstijd heb ik een half uur pauze genomen. Tijdens de 2 monstertijdritten die ik heb gefietst geen enkele pauze.. de organisatie wil iedere solo deelnemer verplicht aan de kant zetten omdat de medische dienst dit adviseert.. om deelnemers tegen zichzelf in bescherming te nemen..
Als je zo'n evenement/organisatie niet kan overzien moet je hem ook niet organiseren.. jammer want het leek me wel wat.
Als je zo'n evenement/organisatie niet kan overzien moet je hem ook niet organiseren.. jammer want het leek me wel wat.
Misschien vanwege een andere "wedstrijd" insteek? Voor mij persoonlijk is het verschil tussen een MTB marathon en een tijdrit een verschil tussen dag en nacht. Opzich heb ik niets tegen "verplichte",pauzes maar laat de invulling dan over aan de fietser. Met Garmin/Strava kun je goed zien wat de gereden tijd is en de totaal verstreken tijd van de rit (Inc pauzes) je kunt de deelnemers verplichten om hier een verschil tussen te handhaven van 2 uur. Eventueel met een marge van 15 minuten min of plus. Wie zich er niet aan houd krijgt extra tijdsduur als strafcompensatie. Dat is het laatste wat een tijdrijder wil. Op deze manier kan de rijder zelf bepalen of hij vaak korte pauzes wil houden ipv 4 lange pauzes. Ook kan de rijder zelf beslissen om de hoeveel kilometer hij wil pauzeren. Zit je lekker in je ritme fiets je door krijg je het zwaar dan rust je even.brutus schreef:Tijdens de Merida xc heb ik daar niemand over horen klagen ?
Bij een beetje mooi weer en voldoende deelnemers om elkaar uit de wind te houden kun je die 500 km prima fietsen in uurtje of 16-17. Dat is ongeveer net zo lang als de gemdidelde deelnemer aan de Salzkammergut Trophy (211 km ,7.100 hm op de MTB). Daar heb je ook geen verplichte pauzes of iets dergelijks. Heb zelf 3 keer meegedaan aan dit evenement en in totaal denk ik 15-20 minuten stil gestaan bij de verzorgingsposten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het gaat om het oude TT circuit .., a 50km per rondje
.
Dat is even een andere mindset dan bijv. rondjes rijden op Zandvoort.
Verder ben ik t wel aardig met je eens.
Dat is even een andere mindset dan bijv. rondjes rijden op Zandvoort.
Verder ben ik t wel aardig met je eens.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De regels van de TT Drenthe 500 vind ik ook vreemd. Zou hem wel willen rijden, als ik hem zelf mocht indelen.
Bij de Cycling Zandvoort 24 uurs zijn geen restricties. Snelle solisten stoppen af en toe heel kort om een bord pasta naar binnen te schuiven. Anderen nemen meer de tijd, of slapen zelfs even. Maar dat bepalen ze zelf. (net als bij non-stop 400km ritten en verder)brutus schreef:Duidelijk !
Ik ben ook niet bekend met tijdrijden.
Lag alles al vast voor dat evenement ?
Ben ook wel benieuwd hoe cycling Zandvoort dat heeft ? (Waar bekkenk 870km deed)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het is eigenlijk helemaal geen probleem. Iedereen moet die stops maken. Als je er van tevoren goed over nadenkt, kun je die stops strategisch en efficiënt benutten. Dat is eigenlijk best leuk om van tevoren een plan uit te werken.
Wat kun je doen?
-Slapen/dutten
-Op een rollerbank doorfietsen en ondertussen eten
-Masseren
-Rekken/strekken
-Droge/schone kleding (broek) aantrekken.
-Zadel wisselen (kan interessant zijn, bijv. van een ISM Adamo zadel naar een regulier exemplaar, omdat je dan andere delen van je zitvlak belast)
Voor de uitslag (voor zover je die belangrijk vindt) doen de stops er in ieder geval niet toe.
Ik speel met de gedachte om mee te doen. Maar ik wacht nog even af of een fietsmaat van me zin heeft om mee te doen. Met z'n tweeën is het toch leuker om zo'n avontuur aan te gaan.
Wat kun je doen?
-Slapen/dutten
-Op een rollerbank doorfietsen en ondertussen eten
-Masseren
-Rekken/strekken
-Droge/schone kleding (broek) aantrekken.
-Zadel wisselen (kan interessant zijn, bijv. van een ISM Adamo zadel naar een regulier exemplaar, omdat je dan andere delen van je zitvlak belast)
Voor de uitslag (voor zover je die belangrijk vindt) doen de stops er in ieder geval niet toe.
Ik speel met de gedachte om mee te doen. Maar ik wacht nog even af of een fietsmaat van me zin heeft om mee te doen. Met z'n tweeën is het toch leuker om zo'n avontuur aan te gaan.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Onderweg vandaag hadden wij het erover om met een team van vijf te starten. Ieder rijdt dan twee rondjes van 50 kilometer.