Geen Cauberg finish meer in AGR
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb nog geen topic hierover gezien.
Cyclingnews en De limburger melden dat de AGR in 2017 niet meer op de Cauberg finished. De laatste beklimming van de Cauberg zal 19 km voor de finish zijn. Waar de finish wel is was mij nog niet duidelijk. Iemand anders?
Origineel artikel in De Limburger:
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170215 ... beklimming
De locale horeca in Valkenburg zal wel niet zo blij zijn met deze wijziging.
Regards From EP
Cyclingnews en De limburger melden dat de AGR in 2017 niet meer op de Cauberg finished. De laatste beklimming van de Cauberg zal 19 km voor de finish zijn. Waar de finish wel is was mij nog niet duidelijk. Iemand anders?
Origineel artikel in De Limburger:
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170215 ... beklimming
De locale horeca in Valkenburg zal wel niet zo blij zijn met deze wijziging.
Regards From EP

-
oldsteel
Jpy,
mee eens, maar, dat het verleggen van de finish het koersverloop zal veranderen, betwijfel ik.
het scenario van de meeste profkoersen is al jaren, sinds het introduceren van de "oortjes", hetzelfde.
ploegleider berekent, adh van een app, of comp.programma, hoe hard het peleton moet rijden, om enkele km's voor de finish, de koplopers terug te pakken.
uitzonderingen zijn de echte berg-etappe's en de koersen met wind schuin tegen.
maar, ik kan het mis hebben.....
oortjes maar afschaffen, denk ik.
mee eens, maar, dat het verleggen van de finish het koersverloop zal veranderen, betwijfel ik.
het scenario van de meeste profkoersen is al jaren, sinds het introduceren van de "oortjes", hetzelfde.
ploegleider berekent, adh van een app, of comp.programma, hoe hard het peleton moet rijden, om enkele km's voor de finish, de koplopers terug te pakken.
uitzonderingen zijn de echte berg-etappe's en de koersen met wind schuin tegen.
maar, ik kan het mis hebben.....
oortjes maar afschaffen, denk ik.
-
Deleted_User
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Wielrennen afschaffen.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik kan me niet voorstellen dat daardoor ontsnappingen meer kans krijgen, eerder minder. Ja de Cauberg mannen krijgen minder kans maar daarvoor in de plaats gaan waarschijnlijk meer ploegen proberen de koers te controleren.roger68 schreef:Voor zover ik het begrijp blijft finish op zelfde plaats liggen. Ipv na Bemelerberg naar Valkenburg af te dalen, wordt nu bij rotonde linksaf geslagen richting Vilt/Terblijt/finish.
Regards From EP
Laatst gewijzigd door ericpeters op 15 feb 2017 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

-
marcvmegroot
- Forum-lid
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Oortjes verbieden is nog de enige mogelijkheid om een koers spannend te maken.
Kijk naar de Olympische Spelen. Geen oortjes en wat een mooie open koersen hebben we gezien.
Met de oortjes moet je alleen de laatste 15 minuten kijken. Dan heb je de hele koers gezien.
En nu niet aankomen met de flauwekul want dan is het veiliger. De veiligheid maken de mensen rondom de koers. Zij die de kruispunten bezetten, die de rotondes en vluchtheuvels aangeven etc.
Een oortje maakt de koers niet veiliger wel saaier.
De renners zien zelf ook wel dat er een valpartij is. En de ploegleider ziet ook dat er een lekke band is, en anders is het net zoals bij het MTB. Zelf even nieuw bandje stoppen en tussen de auto's weer terug. Dat doen ze nu ook. En is er niet altijd een reserve materiaal wagen of motor??? Dus acuut stoppen met die oortjes, want dat is koers vervalsing.
Kijk naar de Olympische Spelen. Geen oortjes en wat een mooie open koersen hebben we gezien.
Met de oortjes moet je alleen de laatste 15 minuten kijken. Dan heb je de hele koers gezien.
En nu niet aankomen met de flauwekul want dan is het veiliger. De veiligheid maken de mensen rondom de koers. Zij die de kruispunten bezetten, die de rotondes en vluchtheuvels aangeven etc.
Een oortje maakt de koers niet veiliger wel saaier.
De renners zien zelf ook wel dat er een valpartij is. En de ploegleider ziet ook dat er een lekke band is, en anders is het net zoals bij het MTB. Zelf even nieuw bandje stoppen en tussen de auto's weer terug. Dat doen ze nu ook. En is er niet altijd een reserve materiaal wagen of motor??? Dus acuut stoppen met die oortjes, want dat is koers vervalsing.
people are strange when you\'re a stranger
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Zelf een bandje stoppen doen ze alleen bij Marathons en Enduro geloof ik. Bij XC krijgen ze een wiel.
Ik denk dat het kan helpen voor een leukere koers. Maar met oortjes kun je ook een leuke koers hebben, zie paris-roubaix. Maar ben er nog steeds tegen.
Ik denk dat het kan helpen voor een leukere koers. Maar met oortjes kun je ook een leuke koers hebben, zie paris-roubaix. Maar ben er nog steeds tegen.
Maak joe woar
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
