JimmyT schreef:Hallo Cube fanaten,
Ik heb een vraag: kan iemand mij helpen aan een schema waarbij lichaamslengte en binnenbeenlengte staan, incl. de Cube modellen die daarbij passen.
Na een meting heb ik te horen gekregen dat de Cube Attain of Agree niet geschikt zou zijn voor mij (lange benen en kort bovenlichaam: lengte 180cm, binnenbeenlengte 89cm), maar ik twijfel hier aan, van anderen heb ik nl begrepen dat dit zou moeten kunnen.
Alvast veel dank!
Met een stack van 585 ( millimeter) en een reach van 376 zou je op een Attain GTC 53cm ( 561/376) passen, met (585-561=) ± 2,4 cm aan spacers, wat dus prima kan ( wellicht minder, weet niet of Cube eerste ring op frame meetelt)
Een Agree maat 56 (573mm/390mm) zou ook kunnen, dan stuurpen omdraaien, dit geeft wat extra stack en wat minder reach.
Wie heeft de meting verricht, had deze er een belang bij om bijv. de cubes af te raden ?
frame-reach en -stack is millimeterwerk, met juiste spacers, stuurpenlengte en - hoek is veel af te stellen / finetunen.
Ook opletten of frame + zadelpen -minimale insteek wel tot juiste zadelhoogte ( plus wat marge) kan komen.