Alles over vakanties op én met de fiets

Volta Limburg Classic (150 km) (02-04-2017)

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 06 feb 2017 08:21

Volta Limburg Classic 150 km
2 april 2017

Mooie test voor de beentjes in de aanloop naar de AGR. Ik heb deze nog nooit gefietst, al verwacht ik niet op heel veel onbekende wegen te komen (woonplaats Heerlen :-))

Iemand ervaring met deze? Ik was van plan om bij drog weer vroeg te starten.

EDIT: Er zijn volgens mij meerdere afstanden mogelijk.
Tevens heb ik de link naar de website : http://www.voltalimburgclassic.nl/index.php?pageId=104

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 feb 2017 08:38

Voor mij en mijn fietsgroep al jarenlang de vaste seizoensopener. Prima organisatie, geen overdreven drukte a la AGR of LiMo, bevoorrading top. 's Morgens kun je je nog gewoon inschrijven en 's middags is het gezellig druk op het dorpsplein met bier en patat. De route vermijdt de allersteilste hellingen, wat aan het begin van het fietsseizoen wel zo prettig is. Desondanks elk jaar weer een pittige kluif. Het aantal kilometers is een beetje naar boven afgerond. In de praktijk zijn het er zo'n 143 (de langste afstand dus).
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 06 feb 2017 08:52

Heb eze tocht nu twee jaar achtereen gereden als opening voor het "tochtenseizoen". Enkele kenmerken:

* Weinig tot geen bekende limburgse hellingen (das wel zo leuk).
* Redelijk aantal deelnemers, zo'n 2000 schat ik.
* Prima organisatie met goede bevoorrading
* Inderdaad na afloop op het plein een leuke binnenkomst (finishboog) en gezellige drukte op * de terrassen (al twee keer prima weer gehad)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

joopi
Forum-lid

joopi 06 feb 2017 10:36

Een paar jaar geleden gereden en toen kreeg je zelfs bij de start al een banaantje en een ontbijtkoek oid om de kms tot de eerste verzorging door te komen, uniek! Was allemaal goed geregeld, parkeerterreinen voor de autos, douchen bij de locale voetbalclub, etc, en een prima parcours. Gezellig bijkomen na afloop op het dorpsplein met een hoempapa, friterie en grote schermen waar de finale van de Ronde van Vlaanderen op te zien was. Al met al idd veel leuker dan die massale dingen als de AGR en Limburgs Mooiste.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 06 feb 2017 14:40

Bospaadje schreef:Volta Limburg Classic 150 km
2 april 2017

Mooie test voor de beentjes in de aanloop naar de AGR. Ik heb deze nog nooit gefietst, al verwacht ik niet op heel veel onbekende wegen te komen (woonplaats Heerlen :-))

Iemand ervaring met deze? Ik was van plan om bij drog weer vroeg te starten.

EDIT: Er zijn volgens mij meerdere afstanden mogelijk.
Tevens heb ik de link naar de website : http://www.voltalimburgclassic.nl/index.php?pageId=104
Tochten die meer inschrijfgeld vragen dan 5 Euro doe ik niet aan mee.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 06 feb 2017 15:30

Quarantanove schreef:Tochten die meer inschrijfgeld vragen dan 5 Euro doe ik niet aan mee.
Je hoeft ook niet te reageren.

Heel leuke tocht :winkthumb:
YFood !!!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 feb 2017 19:08

csteenbe schreef:
Quarantanove schreef:Tochten die meer inschrijfgeld vragen dan 5 Euro doe ik niet aan mee.
Je hoeft ook niet te reageren.

Heel leuke tocht :winkthumb:
Het veldrijden is bijna afgelopen dus hij moet ergens anders zijn "zure" mening over geven. :twisted: :mrgreen:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 feb 2017 19:18

Bij redelijk (lees droog) weer van de partij. Vorig jaar prima bevallen, was toen wel vrij druk maar dat kwam door het prachtige weer. Ik start vanaf Hotel Steenbergen, hebben ze goed wifi en uitstekende koffie !

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 06 feb 2017 23:27

havana schreef:Bij redelijk (lees droog) weer van de partij. Vorig jaar prima bevallen, was toen wel vrij druk maar dat kwam door het prachtige weer. Ik start vanaf Hotel Steenbergen, hebben ze goed wifi en uitstekende koffie !
Alwaar ik dan weer aansluit om vervolgens traditiegetrouw met het vaste clubje oetlullen de seizoensopener te rijden. Behalve als het kudtweer is. Dan ben ik waarschijnlijk de enige :-)

Ik rij 'm al vanaf de eerste keer dat ze 'm organiseren (toen nog Hel v/h Mergelland) en het blijft 'n leuke rit met sfeervolle finish in het centrum van Eijsden. Het is overigens ook de enige tocht door m'n achtertuin waarvoor ik überhaupt betaal. Leuke club enthousiaste mensen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 07 feb 2017 11:47

De verwachtingen zijn daarmee in ieder geval hoog ;-).
Ik kom waarschijnlijk vanuit thuis op de fiets. Mocht het echt k**weer zijn, dan gooi ik de fiets in de auto en kom ik naar Eijsden om daar te parkeren. Heeft iemand tips? Liefst gratis... (grmblblblbl)

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 feb 2017 12:25

Parkeren was tot nu toe altijd gratis. Alleen eerste keer op een werkelijk onmogelijk hobbeldebobbel weiland moeten parkeren (op aanwijzingen organisatie). Dus tweede keer zelf even gekeken (was toen ook vrij vroeg daar). Toen geparkeerd tegover kerkhof. Lekker rustig :twisted:
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 13 feb 2017 11:45

Ik heb betaald en ook watmails erover gekregen dat het gelukt is. Plus ik kan inloggen en mijn tochten bekijken, maar ik heb geen uitprintbaar startbewijs? Of kijk ik niet goed (genoeg)?

Plaats reactie