Mijn naam is Léon, 25 jaar oud en woon in Vlaardingen. Mijn fietshistorie is nou niet heel denderend te noemen... Begonnen als 3 jarig ventje op een (onwijs hippe) blauwe BMX, op wat latere leeftijd wat oude en gammele MTB- en racefietsen gehad waarmee ik altijd "fietstochten" reed bij de camping en rondjes om het Grevelingenmeer.
Motorfiets historie is daarentegen wat interessanter te noemen, maar daarvoor ben ik hier niet en heb ik een ander forum
Wat doe ik dan hier? Mijn werkgever gaat binnenkort meewerken aan het Nationale Fietsenplan.. Wat dus betekend dat ik voor 750 een fiets kan uitzoeken waar de belastingdienst aan mee zal gaan betalen en het resterende bedrag wordt via je bruto salaris geregeld. Die 750 mag overigens wel overschreden worden, maar dat moet dan zelf bijbetaald worden.
Nu ben ik ben werkzaam in Delft, dat is vanaf mijn huis een ritje van ca. 15km heen en 15km terug per dag. Na het bekijken van meerdere tour/stads fietsen kwam ik uiteindelijk bij wat racefietsen terecht.
Dat trekt mij toch iets meer dan een herenfiets en voor zulke stukken fietst het veel lekkerder en daarbij ook een stuk sneller...
Ik kan grotendeels binnendoor rijden over geasfalteerde wegen/fietspaden die dwars door een polder heen lopen.. Ideaal dus lijkt me!
Mijn oog is hierbij gevallen op de Gazelle Squadra 2010 (richtprijs 899)
[img=http://www.tweewielercentrum.nl/images/ ... FBA640.jpg]
Bijbehorende informatie:
* 27 versnellingen
* Shimano Tiagra
* Aluminium frame
* 26'' wielen
* Velgremmen
* Carbon voorvork
* In hoogte verstelbare stuurpen
* Carbon voorvork
* 9,3kg(excl. pedalen)
* Gel zadel
In mijn leken ogen, is deze fiets mooi uitgerust voor deze prijs en moet ik daar toch wel aardig mee uit de voeten kunnen in de polder.
Met mijn 1.85 (en 78kg) moet de 57 goed zijn denk ik (uiteraard eerst proefzitten/rijden)
Nu mijn grote vraag!!! Wat vinden de "experts" van deze fiets???
Hierbij wel denkende aan mijn beschikbare budget, meer als 900 á 1000 wil ik er echt niet aan uitgeven.
Er zijn echter zoveel verschillende merken/types die binnen mijn budget vallen, dat ik echt de bomen niet meer zie door het bos... Hierdoor kom ik automatisch uit op een merk waar ik positieve ervaring mee heb, Gazelle dus
Op internet kom ik veelal dezelfde, standaard informatie tegen over de Squadra. Zodoende kwam ik op dit forum (en het magazine) uit en stel ik deze vraag dus aan jullie
Wellicht zitten hier fietsers die een Squadra hebben en deze hun ervaringen met mij willen delen.
En wie weet... Als het bevalt heb ik er een nieuwe hobby bij en jullie een vast forum lid