BRM 200 Maastricht, 11 februari 2017
Rondje rond de bruinkool groeven in Duitsland. Garzweiler, Hambach, Inden.
In navolging van het januari brevet in Bunnik waar we langs het laagste punt van Nederland komen, rijden we bij het Rheinbraun brevet langs het laagste punt van Duitsland.
De bruinkoolmijn Hambach, momenteel 293 meter onder NAP. Helaas kunnen we niet langs het laagste punt fietsen, maar op de Nordrandweg in Berrendorf-Wullenrath heb je wel een mooi uitzicht.
Vanaf Maastricht rijden we via Gangelt en Huckelhoven langs de groeve van Garzweiler. In Grevenbroich is de eerste controle.
Dan gaan we richting Bedburg en Elsdorf. In Düren is de tweede controle. Via Alsdorf en Kerkrade bereiken we Valkenburg. Hier moeten we nog even klimmen waarna we Maastricht in de verte zien liggen.
Afstand: 204km – ca. 1150hm
Helaas kan het weer een spelbreker zijn.
Daarom is het belangrijk dat je je online inschrijft maar dat je contant betaalt bij de start.
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200 ... icht-nl-3/
Online inschrijvers krijgen per mail een bericht bij afgelasting en of verplaatsing.
In navolging van het januari brevet in Bunnik waar we langs het laagste punt van Nederland komen, rijden we bij het Rheinbraun brevet langs het laagste punt van Duitsland.
De bruinkoolmijn Hambach, momenteel 293 meter onder NAP. Helaas kunnen we niet langs het laagste punt fietsen, maar op de Nordrandweg in Berrendorf-Wullenrath heb je wel een mooi uitzicht.
Vanaf Maastricht rijden we via Gangelt en Huckelhoven langs de groeve van Garzweiler. In Grevenbroich is de eerste controle.
Dan gaan we richting Bedburg en Elsdorf. In Düren is de tweede controle. Via Alsdorf en Kerkrade bereiken we Valkenburg. Hier moeten we nog even klimmen waarna we Maastricht in de verte zien liggen.
Afstand: 204km – ca. 1150hm
Helaas kan het weer een spelbreker zijn.
Daarom is het belangrijk dat je je online inschrijft maar dat je contant betaalt bij de start.
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200 ... icht-nl-3/
Online inschrijvers krijgen per mail een bericht bij afgelasting en of verplaatsing.
-
FryskBloed
- Forum-lid
Even flink doortrappen, kun je de laatste trein naar Utrecht van 23:55 nog halen
Ik ga voor de optie rustig rijden, heb toch minimaal 8 uur nodig en de eerste intercity gaat pas om 07:25 Vind het nachtbrevet met de late start ivm aanreizen vanuit Groningen wel lekker, maar de start had wat mij betreft ook om 20:00 mogen zijn. Anyway, ingeschreven.
Ik ga voor de optie rustig rijden, heb toch minimaal 8 uur nodig en de eerste intercity gaat pas om 07:25 Vind het nachtbrevet met de late start ivm aanreizen vanuit Groningen wel lekker, maar de start had wat mij betreft ook om 20:00 mogen zijn. Anyway, ingeschreven.
Je kunt natuurlijk ook voor de start inchecken in de StayOkay, je fiets pakken en na afloop direct je bed in kruipenDDX schreef:Klinkt als een leuk rondje, maar tijdteschnisch erg lastig voor mij.
Zou betekenen dat ik net na middernacht binnen zou komen.
Leuk als je in de buurt woont volgens mij, of als je heel rustig tempo fietst
-
FryskBloed
- Forum-lid
Zou je nog wat kunnen eten bij aankomst? (tosti's, magnetronmaaltijd, whatever) Ik denk dat ik vervolgens nog een stukje doorrij naar Eindhoven en daar de trein terug pak. Tenzij het pijpestelen regent net boven het vriespunt natuurlijk, dan blijf ik lekker bij de kachel in de stayok zitten