Beste fietsfanaten, ik ben mij aan het oriënteren op een fietstrainer. Ik heb de volgende op het oog:
- Kickr Snap
- Tacx Buschido Smart
- Tacx Flux
- Bkool Pro
Ik wil in ieder de software van Bkool en Swift gaan gebruiken. Ik heb begrepen dat Tacx met video af valt omdat dit niet op een Mac draait.
Waar ik een beetje mee zit is vooral om erachter te komen welke trainer ik moet aanschaffen zodat ik ook real life video trajecten kan fietsen. Ik ben in het bezit van:
een Imac i3
een Samsung Android tablet
een Iphone 6
en een Chromecast.
Ik wil op zolder gaan trainen echter mijn router staat in de kamer op de begane grond. Het liefst zou ik het in gebruik willen zien werken. Iemand bekend met een winkel die Bkool software in de praktijk heeft draaien?
BKool software
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bootcamp op je imac zetten en W7 voor €19,- op MP scoren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Via Bootcamp + W7 krijg je gewoon toegang tot alles wat je ook kan op een Windows PC/Laptop. Tijdens het opstarten van je Mac krijg je een keuzescherm waarbij je kunt kiezen of Windows of OSX opgestart moet worden. Dat werkt simpel, heb het zelf jarenlang gebruikt om Windows-only software op m'n Macbook te draaien.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@beren: beter goed gejat dan slecht bedacht
Heb de ISO file al gedownload, alleen nog ff avondje gaan zitten om boel te installeren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
wel bij opstarten je cmd toets ingedrukt houden, anders start je mac automatisch in mac besturingssysteemRootland schreef:Via Bootcamp + W7 krijg je gewoon toegang tot alles wat je ook kan op een Windows PC/Laptop. Tijdens het opstarten van je Mac krijg je een keuzescherm waarbij je kunt kiezen of Windows of OSX opgestart moet worden. Dat werkt simpel, heb het zelf jarenlang gebruikt om Windows-only software op m'n Macbook te draaien.
Allard
Even een (rijkelijk late, ik weet het) update. Ik heb uiteindelijk een pc samengesteld speciaal voor mijn Bkool Pro trainer. Ik sleepte eerst mijn Mac mee naar zolder maar dat was het niet helemaal, de grafische capaciteit liet toch te wensen over. Ik heb zowel de software van Bkool als Fulgaz en Zwift uitgeprobeerd. De videomogelijkheden van Bkool en Fulgaz zijn leuk voor als je echt het idee wilt hebben bijvoorbeeld de Galibier op te fietsen. Fulgaz heeft de mooiste beelden echter werkt dit alleen met een Iphone of Ipad. Het leukste vind ik toch Zwift, gewoon meer vrijheid en leuk met alle nationaliteiten te fietsen.