Advies nodig! klimwielen voor m'n aeroad
Goedemorgen,
Ivm aanstaand seizoen wil ik graag een nieuw setje wielen kopen voor mn mat zwarte aeroad.
Ze moeten voldoen aan een licht gewicht lichter dan 1600 gram, sterk zijn ook voor gebruik op kasseien en daarnaast goed matchen!
alles adviezen zijn welkom en budget niet echt van toepassing.
ps. huidige wielen zijn cosmic carbon 50 mm velg exalith.
Ivm aanstaand seizoen wil ik graag een nieuw setje wielen kopen voor mn mat zwarte aeroad.
Ze moeten voldoen aan een licht gewicht lichter dan 1600 gram, sterk zijn ook voor gebruik op kasseien en daarnaast goed matchen!
alles adviezen zijn welkom en budget niet echt van toepassing.
ps. huidige wielen zijn cosmic carbon 50 mm velg exalith.
Ik neem aan dat je dan op een setje full carbon clinchers doelt?jakkel schreef:Ik zou gewoon voor een goedkoop Chinees setje gaan. De grote merken weten immers toch niet meer waar ze mee bezig zijn.
Zo ja... dan zou ik dat juist niet doen. De TS heeft al carbon wielen en zoekt specifiek wielen voor het klimmen/de bergen. Een laag setje met alu remrand zou dan mijn voorkeur hebben.
Althans... voor mijn eigen gevoel ga ik niet met mijn full carbon clinchers de bergen in maar neem ik dan mijn bewezen (remkracht, minder windgevoelig) Shamal Ultra's mee. Een zeker gevoel zorgt voor een betere afdaling. En voor het gewicht zijn ze maar marginaal zwaarder of zelfs lichter dan de meeste full carbon clinchers.
Wat weeg jezelf? Je wil ze ook op kasseien gebruiken...