Hallo allen,
Zojuist heb ik een 'ritje' gemaakt op de Tacx (Satori) met een SIGMA ROX 6.0 met hartslag en cadansmeters. Echter, de enige waarde die m'n ROX weergeeft is m'n hartslag. Ik snap echter niet waarom de cadans niet wordt aangegeven, wanneer ik de fiets niet op de Tacx heb werkt de cadansmeter wel. Heeft iemand een idee hoe die komt (en nog liever - wat kan ik er aan doen?). Op het moment dat ik de fiets van de Tacx afhaal en de pedalen ronddraai doet de cadans meter het prima... Is het wellicht een gevolg van de magneet die in de Tacx verwerkt zit?
ROX 6.0 op de Tacx
Ik veronderstel dat het over een Satori en niet over de Satori Smart gaat, want die laatste heeft cadansmeting ingebouwd. Het is inderdaad meer dan waarschijnlijk dat de nabijheid van de magneet van de Tacx de schuldige is. Je zou eens kunnen testen of het magnetisch afschermen van die magneet een oplossing is. Dat doe je door een stalen plaat (liefst magnetiseerbaar materiaal, dus geen stainless steel) tussen de magneet van de Tacx en de sensor van de Sigma te plaatsen. Zal wel wat knutselwerk met beugeltjes worden, vrees ik...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
Bedankt voor de reactie bart, het gaat inderdaad om de 'domme' versie van de Satori.
Vandaag tijdens het Tacxen werd de cadans zo nu en dan aangegeven - echter niks geregistreerd op de fietscomputer. Heb de vraag ook bij SIGMA zelf neergelegd, nu even afwachten op het antwoord.
Vandaag tijdens het Tacxen werd de cadans zo nu en dan aangegeven - echter niks geregistreerd op de fietscomputer. Heb de vraag ook bij SIGMA zelf neergelegd, nu even afwachten op het antwoord.