Ik fiets ongeveer zo'n 5 jaar en gem 5000-6500km per jaar (laatste jaren richting de 6).
Nu rij ik al 5 jaar met een pijnlijke kont, en vooral een zeer pijnlijk linker zitbot.
Ik heb het idee dat ik op 2 pijnlijke punten telkens het zadel raak, aan de rechterkant heb ik vrijwel geen last. Als ik er op duw voelt de linkerkant ook heel anders aan, meer spits en gevoelig en alsof het zitbot meteen aan het oppervlak zit. Ik kan geen halfuur rijden dan begint de ellende al, lange tochten zijn enorm afzien.
Ik heb vorig jaar een bikefit bij Bikemedical in Geleen met als resultaat een kortere stuurpen en zadel iets lager, geen effect. Vervolgens sqlab zadel na zitbotmeting, ook geen resultaat.
Ook heb ik via de fysio en huisarts een verwijzing gekregen naar de radioloog die een echo van het gebied heeft gemaakt maar niks raars kan ontdekken..
Ik ben het plezier in het fietsen wel een beetje kwijtgeraakt nu omdat ik maar geen oplossing kan vinden.. Is er misschien met tips om de pijn te verlichten of misschien wel de gouden tip voor het probleem? Misschien nog ter verduidelijking, ik ben zeer licht (180 cm bij 64kg en heb vrijwel nauwelijks vet ook niet op mn billen)