Laatste tijd zat ik te twijfelen over een nieuwe fiets. Ik heb een redelijk ruim budget aangezien ik er een andere hobby voor opgegeven heb.
Ik ben zelf op zoek naar een stijf frame, diepe zit, compact. Zelf 1.93 en 83kG.
1e keuze was een nieuwe madone 5.5 met Sram red Compact. Helaas is de Trek uitgerust met Bontrager Race Lite wielen. Ik ken ze niet, maar zou graag bij de Ksyrium Elite willen blijven (nieuwe). Zal dus bij moeten betalen. De trek leek me een goede keuze.
Doch eenmaal bij diverse FM'tjes wezen praten, wijzen de speciaalzaken me vaak, wegens mijn bouw, een Cannondale SuperSix (2011) aan. Uitgerust met Sram red EN Ksyrium wielen. Eigenlijk is de Cannondale dan ook nog eens goedkoper.
De Fm heeft waarschijnlijk de fiets voor mij a.k. zaterdag beschikbaar voor een test rit.
WieOwie kan mij meer vertellen over deze fiets? Iemand die eerder de fiets al heeft vergeleken met de TREK?
Tenslotte: Het frame van de Cannondale schijnt zo stijf te zijn als de Madone 6.
Beide zijn uitermate goede fietsen, doch hoop hier nog wat van de kenners te kunnen lezen.
(Zouden de FM een hogere marge op de Cannondale krijgen???)
Gr,
Madone 5.4 vs. Cannondale SuperSix Hi-mod
-
gaisdergerman
- Forum-lid
rookie77 schreef: (Zouden de FM een hogere marge op de Cannondale krijgen???)
Gr,
Nee, dat lijkt me niet.
De 5.4 kan ik niet vinden op de site van trek (wel de 5.5). Als ik tussen beide fietsen zou moeten kiezen zou ik zeker voor de supersix gaan. Het balhoord van de trek is trouwens ook een stuk langer dus als je diep wil zitten dan valt de trek al af.
Ik zou zeker gaan voor de Cannondale, gezien jouw wensen en de uitstraling. De Cannondale heeft de meest italiaanse uitstraling van de amerikaanse fietsen, en de Liquigas renners hebben bewezen dat ie met de beste mee kan. Ook het Arione zadeltje en het compacte stuurtje zijn prima!
Ik vind em mooier dan de Trek. Geometrie e.d. kan ik voor jou niet beoordelen, maar als je je fietsenmaker vertrouwt: go for it, als ie lekker fietst!
den dezen:
http://www.cannondale.com/gbr/eng/Produ ... -Sram-Red-
Ik vind em mooier dan de Trek. Geometrie e.d. kan ik voor jou niet beoordelen, maar als je je fietsenmaker vertrouwt: go for it, als ie lekker fietst!
den dezen:
http://www.cannondale.com/gbr/eng/Produ ... -Sram-Red-