Nieuwe wielen budget € 500,-
hallo allemaal
Ik ben opzoek naar nieuwe goede wielen. Momenteel heb ik alleen full carbon wielen van Supra, en deze wil ik niet in de winter en in de bergen gebruiken.
Wat ik dus zoek in de nieuwe wielen:
(redelijk) laag gewicht.
Brede velg
niet te hoog
als het kan goede afdichting van de lagers. Cup conus lagers schijnen beter te zijn dan industrie lagers?
Wat ik zelf al heb gevonden:
Mavic ksyrium elite. € 489
17mm interne breedte
gewicht: 1588g
kleur: zwart
velghoogte: 24/26
lagers: industrie
Maar heb wel verhalen gehoord dat mavic wielen niet zo goed zijn. Zouden snel kapot gaan.
Fulcrum racing quattro: € 279
17mm interne breedte
gewicht: 1772
kleur: zwart
Velghoogte: 35mm
lagers: industrie
Heb gehoord dat de lagers niet altijd even goed zijn. Speling die er slecht uit te krijgen is. Verder ben ik bang dat ze te hoog zijn om lekker mee fietsen met veel wind, of afdalen in de bergen.
Fulcrum racing 3: € 499
15,5mm interne breedte
gewicht: 1605g
kleur: wit
velghoogte: 26/30mm
lagers: cup conus
Helaas hebben deze wielen geen brede velg, en ze zijn wit. Past minder goed bij de fiets. Is er al iets bekend of er een nieuw type aankomt?
Dt swiss r23 spline: € 369
18mm interne breedte
gewicht: 1583
kleur: zwart, grijze naaf
velghoogte: 23mm
lagers: industrie
Geen idee of deze wielen goed zijn. Ken DT wel van de mtb en heb ooit eens een dt 350 naaf gehad waarvan de lagers imo te snel speling kregen
Of zijn er nog andere wielen die goed zijn?
Ik ben opzoek naar nieuwe goede wielen. Momenteel heb ik alleen full carbon wielen van Supra, en deze wil ik niet in de winter en in de bergen gebruiken.
Wat ik dus zoek in de nieuwe wielen:
(redelijk) laag gewicht.
Brede velg
niet te hoog
als het kan goede afdichting van de lagers. Cup conus lagers schijnen beter te zijn dan industrie lagers?
Wat ik zelf al heb gevonden:
Mavic ksyrium elite. € 489
17mm interne breedte
gewicht: 1588g
kleur: zwart
velghoogte: 24/26
lagers: industrie
Maar heb wel verhalen gehoord dat mavic wielen niet zo goed zijn. Zouden snel kapot gaan.
Fulcrum racing quattro: € 279
17mm interne breedte
gewicht: 1772
kleur: zwart
Velghoogte: 35mm
lagers: industrie
Heb gehoord dat de lagers niet altijd even goed zijn. Speling die er slecht uit te krijgen is. Verder ben ik bang dat ze te hoog zijn om lekker mee fietsen met veel wind, of afdalen in de bergen.
Fulcrum racing 3: € 499
15,5mm interne breedte
gewicht: 1605g
kleur: wit
velghoogte: 26/30mm
lagers: cup conus
Helaas hebben deze wielen geen brede velg, en ze zijn wit. Past minder goed bij de fiets. Is er al iets bekend of er een nieuw type aankomt?
Dt swiss r23 spline: € 369
18mm interne breedte
gewicht: 1583
kleur: zwart, grijze naaf
velghoogte: 23mm
lagers: industrie
Geen idee of deze wielen goed zijn. Ken DT wel van de mtb en heb ooit eens een dt 350 naaf gehad waarvan de lagers imo te snel speling kregen
Of zijn er nog andere wielen die goed zijn?
F3/Zonda heeft volgens mij al lang een update gehad naar 17C ? Of is dat alleen de Zonda geweest?
Anders gewoon de Zonda's pakken, stickers eraf en lekker rijden... Onverslaanbaar in deze prijsklasse IMHO.
https://www.mantel.com/campagnolo-zonda ... NzdGFydDE=
Anders gewoon de Zonda's pakken, stickers eraf en lekker rijden... Onverslaanbaar in deze prijsklasse IMHO.
https://www.mantel.com/campagnolo-zonda ... NzdGFydDE=
Je linkt naar de f3 two way fit, de gewone http://www.mantel.com/fulcrum-racing-3 is ietwat goedkoper bij Mantel, slechts 389
. Misschien dat de kleur dan wat minder bezwaarlijk is? Fulcrum-site maakt in ieder geval nog geen melding van bredere velg.
Anyway, mijn eerste reactie bij het lezen van het onderwerp was Fulcrum R3 en na het lezen van je hele topic lijkt de DT Swiss ook een mooie. De problemen die je ooit had (hoe lang geleden??) met een naaf kunnen inmiddels al lang uit de wereld geholpen zijn

Anyway, mijn eerste reactie bij het lezen van het onderwerp was Fulcrum R3 en na het lezen van je hele topic lijkt de DT Swiss ook een mooie. De problemen die je ooit had (hoe lang geleden??) met een naaf kunnen inmiddels al lang uit de wereld geholpen zijn
Time is on my site.
Tja, ik hoor ook wel eens verhalen.Bome schreef:Maar heb wel verhalen gehoord dat mavic wielen niet zo goed zijn. Zouden snel kapot gaan.
Ik rij zelf al heel lang met Mavic en wat mij betreft blijft dat zo.
Ben niet de lichtste rijder, qua gewicht kunnen Mavic's imho heel wat hebben.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
https://www.mantel.com/dt-swiss-r20-dic ... GwodwTkGUg
Misschien is dit iets.
Ik heb ze zelf overigens in het verkooptopic ( http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=80758) staan, maar doe ze niet goedkoper weg dan 290 euro. Daar vind ik ze te fijn voor. Ik heb ook een setje Fulcrum racing zero's, die in hetzelfde segment zitten, vandaar dat ik ze eventueel wil verkopen.
Misschien is dit iets.
Ik heb ze zelf overigens in het verkooptopic ( http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=80758) staan, maar doe ze niet goedkoper weg dan 290 euro. Daar vind ik ze te fijn voor. Ik heb ook een setje Fulcrum racing zero's, die in hetzelfde segment zitten, vandaar dat ik ze eventueel wil verkopen.
@havana: heb de racing 3 nog niet gezien in 17c. Zijn de stickers van de zonda's makkelijk te verwijderen? Vervalt de garantie dan niet?
@slowracer: Die had ik nog niet gezien. Prijs is dan iets aantrekkelijker.
Problemen van de DT naaf zijn recent. Dit jaar de lagers vervangen, maar na een aantal maanden alweer speling. Lagers hiervoor gingen ook al niet lang mee. Naaf is 2 of 3 jaar oud denk ik.
@nicoNB: goed om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn.
@robbebopper: opzich goede wielen lijkt me, maar hebben smalle velg en denk dat ik dan beter voor de DT spline r23 kan gaan.
@slowracer: Die had ik nog niet gezien. Prijs is dan iets aantrekkelijker.
Problemen van de DT naaf zijn recent. Dit jaar de lagers vervangen, maar na een aantal maanden alweer speling. Lagers hiervoor gingen ook al niet lang mee. Naaf is 2 of 3 jaar oud denk ik.
@nicoNB: goed om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn.
@robbebopper: opzich goede wielen lijkt me, maar hebben smalle velg en denk dat ik dan beter voor de DT spline r23 kan gaan.
Als ik zelf iets dergelijks zocht zou ik inderdaad DTSwiss R23 spline overwegen.
In het verleden waren er nogal eens klachten over de bouwkwaliteit van DT Swiss, geen idee of dat nu nog een issue is.
De losse onderdelen zijn in orde , in ieder geval....
In het verleden waren er nogal eens klachten over de bouwkwaliteit van DT Swiss, geen idee of dat nu nog een issue is.
De losse onderdelen zijn in orde , in ieder geval....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Kan helaas niet veel reviews vinden.Keezx schreef:Als ik zelf iets dergelijks zocht zou ik inderdaad DTSwiss R23 spline overwegen.
In het verleden waren er nogal eens klachten over de bouwkwaliteit van DT Swiss, geen idee of dat nu nog een issue is.
De losse onderdelen zijn in orde , in ieder geval....
@jwpcycle. Zijn het oude type en tweedehands. Ga dan liever voor nieuwe wielen ookal is het dan geen fulcrum zero
Om het kiezen nog wat makkelijker te maken
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Vision Trimax 30 velgen. Zat te twijfelen tussen de Fulcrum R3 en deze wielen. Uiteindelijk voor de Visions gegaan i.v.m. de bredere velg. Uit mijn hoofd zijn de velgen 25 mm. breed. Verder vind ik ze verdacht veel lijken op de Fulcrums die ik eerder ook heb gehad. Maar mijn 25mm. bandjes vallen hier gewoon mooier op.
http://www.dewielershop.nl/vision-trimax30-2016.html
Deze zomervakantie mee in Italië gefietst en kan er niets negatiefs over zeggen. Voelen strak en stijf aan bij een redelijk laag gewicht. Misschien ook het overwegen waard.......

http://www.dewielershop.nl/vision-trimax30-2016.html
Deze zomervakantie mee in Italië gefietst en kan er niets negatiefs over zeggen. Voelen strak en stijf aan bij een redelijk laag gewicht. Misschien ook het overwegen waard.......
Ik heb begin dit jaar een nieuw setje Quattro Lg's gekocht, clubmaat die R32's.
Hebben allebei er een kleine 10 000 km mee gebold, ik zonder problemen.
Mijne maat heeft al spaken los gehad, nieuwe naaflagers moeten steken...
De Quattro's lijke me bijgevolg een betere keuze!
Hebben allebei er een kleine 10 000 km mee gebold, ik zonder problemen.
Mijne maat heeft al spaken los gehad, nieuwe naaflagers moeten steken...
De Quattro's lijke me bijgevolg een betere keuze!