Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielen budget € 500,-

Bome
Forum-lid

Bome 06 nov 2016 08:18

hallo allemaal

Ik ben opzoek naar nieuwe goede wielen. Momenteel heb ik alleen full carbon wielen van Supra, en deze wil ik niet in de winter en in de bergen gebruiken.
Wat ik dus zoek in de nieuwe wielen:
(redelijk) laag gewicht.
Brede velg
niet te hoog
als het kan goede afdichting van de lagers. Cup conus lagers schijnen beter te zijn dan industrie lagers?

Wat ik zelf al heb gevonden:

Mavic ksyrium elite. € 489
17mm interne breedte
gewicht: 1588g
kleur: zwart
velghoogte: 24/26
lagers: industrie
Maar heb wel verhalen gehoord dat mavic wielen niet zo goed zijn. Zouden snel kapot gaan.

Fulcrum racing quattro: € 279
17mm interne breedte
gewicht: 1772
kleur: zwart
Velghoogte: 35mm
Heb gehoord dat de lagers niet altijd even goed zijn. Speling die er slecht uit te krijgen is. Verder ben ik bang dat ze te hoog zijn om lekker mee fietsen met veel wind, of afdalen in de bergen.

Fulcrum racing 3: € 499
15,5mm interne breedte
gewicht: 1605g
kleur: wit
velghoogte: 26/30mm
lagers: cup conus
Helaas hebben deze wielen geen brede velg, en ze zijn wit. Past minder goed bij de fiets. Is er al iets bekend of er een nieuw type aankomt?

Dt swiss r23 spline: € 369
18mm interne breedte
gewicht: 1583
kleur: zwart, grijze naaf
velghoogte: 23mm
Geen idee of deze wielen goed zijn. Ken DT wel van de mtb en heb ooit eens een dt 350 naaf gehad waarvan de lagers imo te snel speling kregen

Of zijn er nog andere wielen die goed zijn?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 nov 2016 08:20

F3/Zonda heeft volgens mij al lang een update gehad naar 17C ? Of is dat alleen de Zonda geweest?

Anders gewoon de Zonda's pakken, stickers eraf en lekker rijden... Onverslaanbaar in deze prijsklasse IMHO.

https://www.mantel.com/campagnolo-zonda ... NzdGFydDE=

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 06 nov 2016 09:29

Je linkt naar de f3 two way fit, de gewone http://www.mantel.com/fulcrum-racing-3 is ietwat goedkoper bij Mantel, slechts 389 :D . Misschien dat de kleur dan wat minder bezwaarlijk is? Fulcrum-site maakt in ieder geval nog geen melding van bredere velg.

Anyway, mijn eerste reactie bij het lezen van het onderwerp was Fulcrum R3 en na het lezen van je hele topic lijkt de DT Swiss ook een mooie. De problemen die je ooit had (hoe lang geleden??) met een naaf kunnen inmiddels al lang uit de wereld geholpen zijn
Time is on my site.

peter575
Forum-lid

peter575 06 nov 2016 09:32

Fulcrum racing 3 two way fit is nu in de aanbieding bij bike 2 build voor 399

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 06 nov 2016 11:01

Bome schreef:Maar heb wel verhalen gehoord dat mavic wielen niet zo goed zijn. Zouden snel kapot gaan.
Tja, ik hoor ook wel eens verhalen.
Ik rij zelf al heel lang met Mavic en wat mij betreft blijft dat zo.
Ben niet de lichtste rijder, qua gewicht kunnen Mavic's imho heel wat hebben.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 06 nov 2016 12:43

https://www.mantel.com/dt-swiss-r20-dic ... GwodwTkGUg

Misschien is dit iets.
Ik heb ze zelf overigens in het verkooptopic ( http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=80758) staan, maar doe ze niet goedkoper weg dan 290 euro. Daar vind ik ze te fijn voor. Ik heb ook een setje Fulcrum racing zero's, die in hetzelfde segment zitten, vandaar dat ik ze eventueel wil verkopen.

Bome
Forum-lid

Bome 06 nov 2016 19:51

@havana: heb de racing 3 nog niet gezien in 17c. Zijn de stickers van de zonda's makkelijk te verwijderen? Vervalt de garantie dan niet?

@slowracer: Die had ik nog niet gezien. Prijs is dan iets aantrekkelijker.
Problemen van de DT naaf zijn recent. Dit jaar de lagers vervangen, maar na een aantal maanden alweer speling. Lagers hiervoor gingen ook al niet lang mee. Naaf is 2 of 3 jaar oud denk ik.

@nicoNB: goed om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn.

@robbebopper: opzich goede wielen lijkt me, maar hebben smalle velg en denk dat ik dan beter voor de DT spline r23 kan gaan.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 nov 2016 21:38

Als ik zelf iets dergelijks zocht zou ik inderdaad DTSwiss R23 spline overwegen.
In het verleden waren er nogal eens klachten over de bouwkwaliteit van DT Swiss, geen idee of dat nu nog een issue is.
De losse onderdelen zijn in orde , in ieder geval....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jwpcycle
Forum-lid

jwpcycle 07 nov 2016 06:26

Heb nog een setje Fulcrum Zero 2016 in het " te koop aangeboden" topic staan.

Bome
Forum-lid

Bome 08 nov 2016 15:26

Keezx schreef:Als ik zelf iets dergelijks zocht zou ik inderdaad DTSwiss R23 spline overwegen.
In het verleden waren er nogal eens klachten over de bouwkwaliteit van DT Swiss, geen idee of dat nu nog een issue is.
De losse onderdelen zijn in orde , in ieder geval....
Kan helaas niet veel reviews vinden.

@jwpcycle. Zijn het oude type en tweedehands. Ga dan liever voor nieuwe wielen ookal is het dan geen fulcrum zero

Emil1
Forum-lid

Emil1 08 nov 2016 15:45

Om het kiezen nog wat makkelijker te maken :mrgreen: Ik ben zelf erg tevreden over mijn Vision Trimax 30 velgen. Zat te twijfelen tussen de Fulcrum R3 en deze wielen. Uiteindelijk voor de Visions gegaan i.v.m. de bredere velg. Uit mijn hoofd zijn de velgen 25 mm. breed. Verder vind ik ze verdacht veel lijken op de Fulcrums die ik eerder ook heb gehad. Maar mijn 25mm. bandjes vallen hier gewoon mooier op.

http://www.dewielershop.nl/vision-trimax30-2016.html

Deze zomervakantie mee in Italië gefietst en kan er niets negatiefs over zeggen. Voelen strak en stijf aan bij een redelijk laag gewicht. Misschien ook het overwegen waard.......

swannie
Forum-lid

swannie 09 nov 2016 09:01

Ik heb begin dit jaar een nieuw setje Quattro Lg's gekocht, clubmaat die R32's.
Hebben allebei er een kleine 10 000 km mee gebold, ik zonder problemen.
Mijne maat heeft al spaken los gehad, nieuwe naaflagers moeten steken...
De Quattro's lijke me bijgevolg een betere keuze!

Plaats reactie